رساله طراحی خانه کودکان بی سرپرست ۱۶۰ صفحه  دانلود پروژه
۵
(۳)

مطالعات طراحی خانه کودکان بی سرپرست | ۱۶۰ صفحه ورد

طراحی خانه کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست یکی دیگر از پروژه های معماری است که نیاز به مطالعات و اطلاعات خاصی در این زمینه است .اساتید معماری در طول دوران تحصیلی از دانشجویان معماری ممکن است این پروژه را برای انجام و طراحی خانه کودکان بی سرپرست انجام دهند . در این مقاله سعی شده است با توان بالای اطلاعات و ضوابط طراحی خانه کودکان بی سرپرست استفاده شود . بنابراین تیم تخصصی سایت معماری دی ال این مقاله را در قالب رساله طراحی خانه کودکان بی سرپرست در قالب ۱۶۰ صفحه فایل ورد و قابل ویرایش برای همراهان عزیز آماده و جمع بندی کرده ایم .

رساله طراحی بهزیستی

خانه و خانواده به عنوان مهمترین عوامل در شکل گیری شخصیت متعادل کودکان و رشد سالم جسمی و روحی آنان دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد،حال در شرایط خاص که خانواده به صورت طبیعی و به معنای عام ان وجود ندارد، نقش خانه و طراحی صحیح فضاها پر رنگ تر میشود زیرا این فضاها باید طوری طراحی شوند ودر کنار قرار بگیرند که احساس حضور در خانه ایی گرم و صمیمی را برای این کودکان فراهم کنند تا بتوانندبا هم و در کنار هم خانواده ایی را تشکیل دهند که با فراهم آمدن شرایط متعادل نیازهای خود را در آن تامین کنند و به رشد سالم جسمی و روحی برسند.

در نتیجه مساله مهم در این پروژه این است که با دستیابی به شناخت صحیح روحیات این کودکان وشناسایی و رفع مشکلات و معضلات آنها فضایی طراحی شود که احساس حضور در خانه و شوق در کنار هم بودن به عنوان یک خانواده را در آنها ایجاد نماید.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت درس هنرهای سنتی | آثار تاریخی و صنایع اصفهان

کودکان بد سرپرست بهزیستی :

کودکانی که معمولا به دلایل فقر شدید ،آسیب های روانی و اجتماعی و مانند اعتیاد ،زندانی بودن والدین، بیماریهای جسمانی ویا روانی حاد صلاحیت نگهداری فرزندانشان را ندارند این کودکان در رده افراد در معرض خطر هستند و والدین آنها غالبا در زمانی که فرزندانشان با آنهازندگی می کنند،مشکلات حاد و گاه جبران ناپذیری را برای آنان بوجود میاورند.

فهرست مطالب رساله طراحی خانه کودکان بی سرپرست

عنوان شماره صفحه چکیده ا
واژه های کلیدی ب
مقدمه ۱
ضرورت انتخاب پروژه ۲
بیان مساله ۳
اهمیت انتخاب موضوع ۳
روش تحقیق ۴
اهداف کلی پروژه ۵

فصل اول

بخش اول

۱-۱-۱ تاریخچه حمایت از کودکان بی سرپرست در جهان ۸
۲-۱-۱ بررسی مفهوم بی سرپرستی واقدامات حمایتی در ایران باستان ۹
۳-۱-۱ حمایت از کودکان بی سرپرست درایران بعد از ظهور اسلام ۱۰
۴-۱-۱عدم ایجاد وگسترش پرورشگاهها ۱۴
۵-۱-۱ انحلال شبانه روزیهای وسیع وبزرگ ۱۶
۶-۱-۱حمایت از کودکان بی سرپرست در اسلام ۱۶

۷-۱-۱ چگونگی سرپرستی ایتام در اسلام ۱۷

بخش دوم

۲-۱ پدیده بی سرپرستی وبد سرپرستی وعلل آنها ۱۹
۱-۲-۱ پدیده بی سرپرستی ۱۹
۲-۲-۱ علل وانگیزه هایی که سبب سپردن کودکان به مراکز شبانه روزی می گردد ۲۱
۳-۲-۱ روند برخورد صحیح با کودکان بی سرپرست ۲۲
۴-۲-۱ تفاوت های بین محیط خانواده وشبانه روزی ها ۲۵
۵-۲-۱ نیاز های کودکان بی سرپرست ۲۷ ۶-۲-۱ عوامل زمینه ساز نا هنجاریهای کودکان در شبانه روزی ها ۲۸
۷-۲-۱ اثرات غم انگیز و زیان بار محرومیت از مهر مادری ۲۹
۸-۲-۱ ترک شبانه روزی وحضور در اجتماع ۳۱
۹-۲-۱ جامعه وکودکان بی سرپرست ۳۳
۱۰-۲-۱ تعالیم وپرورش های لازم برای کودکان بی سرپرست ۳۴

بخش سوم

۳-۱ آیین نامه اجرایی شبانه روزیها ۳۷

بخش چهارم

۴-۱ کنوانسیون حقوق کودکان ۴۲
۱-۴-۱ اصول پایه ۴۲
۲-۴-۱ حمایت ۴۳
۱-۲-۴-۱ حمایت خاص از کودکان ۴۳
۲-۲-۴-۱ حق کودک در برخورداری از حمایت ۴۴
۳-۴-۱ مرحله ساختاری برای کودکان به عنوان یک گروه اجتماعی ۴۵
۴-۴-۱ کودک به عنوان یک شهروند کامل ۴۶

بخش پنجم

مقدمه ۴۸
۵-۱ رشد بچه ها روندی مبهوت کننده ۴۸
۱-۱-۵-۱ رشد مغز ۴۸
۲-۱-۵-۱ رشد ذهنی چیست ۵۰
۳-۱-۵-۱ رشد عاطفی ۵۱
۴-۱-۵-۱ رابطه میان رشد وتجربه ۵۲
۲-۵-۱ روانشناسی رفتار کودک ۵۳
۱-۲- ۵-۱ خصوصیات دوران مختلف رشد کودک ۵۳
دوره اول (تولد تا شش سالگی ) ۵۳
دوره دوم (شش تا نه سالگی ) ۵۳
دوره سوم (نه تا دوازده سالگی ) ۵۵
۳-۵-۱ برخی از مفاهیم مشترک کودکان ۶۱
۱-۳-۵-۱ مفاهیم علت ومعلول (علیت ) ۶۲
۴-۵-۱ توصیف کلی شخصیت ۶۳
۱-۴-۵-۱ عوامل سازنده شخصیت ۶۳
۲-۴-۵-۱ عوامل موثر در ایجاد شخصیت در کودکان ۶۴
۵-۵-۱ تخیل وخلاقیت در کودکان ۶۵
۶-۵-۱ مفهوم دوره نوجوانی ۶۶
رشد وتکامل در دوران نوجوانی
۱-۶-۵-۱ رشد ذهنی ۶۶
۲-۶-۵-۱ رشد وتکامل عاطفی ۶۷
۳-۶-۵-۱ رشد وتکامل اجتماعی ۶۷
۷-۵-۱ نیازهای نوجوانان ۶۷
۸-۵-۱ ضرورت توجه به نوجوانان ۶۸

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت طراحی و اجرای سازه های چادری

بخش ششم

تاثیرات محیط
۶-۱ محیط ۷۰
۱-۶-۱ شخصیت و محیط ۷۱
۲-۶-۱ محیط و رشد جسمی ۷۱
۳-۶-۱ محیط مناسب برای کودکان ۷۱
۴-۶-۱ نقش و تاثیر محیط بر فرآیند رشد ۷۳
۵-۶-۱ محیط ورفتار فرد ۷۴ ۶-۶-۱ تاثیر محیط در پرورش نوجوانان ۷۵

بخش هفتم

کودک ونوجوان- معماری وفضا
۷-۱ کودک ، معماری وفضا ۷۷
۱-۷-۱ عملکرد محافظت ۷۷
۲-۷-۱ مفاهیم مربوط به مکان (فضا) ۷۸
۱-۲-۷-۱ گوناگونی مفاهیم ۷۸
۲-۲-۷-۱ بازی ۸۰
۳-۷-۱ سرگرمی های نوجوانان ۸۰
۴-۷-۱ ویژگی های ذهنی- روانی کودکان در معماری ۸۰
نتیجه گیری ۸۳

فصل دوم

بخش اول

۱-۲ آخرین دستاورد های جهان در راستای واحدهای اقامتی –مراقبتی ۸۵
۱-۱-۲ موسسه زدایی ۸۵
۲-۱-۲ حرفه ایی شدن ۸۶

بخش دوم

۲-۲ نحوه حمایت از کودکان بی سرپرست در جهان ۸۶
۱-۲-۲ نحوه حمایت از کودکان بی سرپرست در امریکا واروپا ۸۶
۲-۲-۲ نحوه حمایت از کودکان بی سرپرست درکشورهای آسیایی ۸۷

بخش سوم

۳-۲ انواع موسسات موجود در جهان امروز ۸۸
۱-۳-۲ بررسی سیستم های موجود در جهان ۸۹
۱-۱-۳-۲ خانه فرزندان ۸۹
۲-۱-۳-۲ شبه خانواده هایی در مجموعه های بزرگ ۸۹
۹۰ s.o.s 3-1-3-2 دهکده ها
۴-۱-۳-۲ روش فرنچ بورو ۹۱
۲-۳-۲ نمونه های موجود در جهان ۹۲
۱-۲-۳-۲ پرورشگاه باتملی ۹۲
۲-۲-۳-۲ خانه هیوریوس ۹۲
۳-۲-۳-۲ خانه کودکان استون ۹۲
۴-۲-۳-۲ خانه کودکان بتانیان ۹۳
در نزدیکی کلو آلمان ۹۷ s.o.s 5-2-3-2 دهکده های
نتیجه گیری ۹۸

بخش چهارم

۴-۲ بررسی سیستم های موجود در ایران ۹۹
۱-۴-۲ موسساتی که قبل از انقلاب عهده دار نگهداری وحضانت ازکودکان بودند ۱۰۰
۲-۴-۲ کلیه مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست در ایران (در حال خاضر) ۱۰۳
۳-۴-۲ نمونه های موجود داخلی ۱۰۴
۱-۳-۴-۲ شیرخوار گاه آمنه تهران ۱۰۴
۲-۳-۴-۲ مجتمع شبانه روزی وشیر خوارگاه کرج ۱۰۶
۳-۳-۴-۲ بنیاد خیریه زینب کبری ۱۰۸

پـروژه مـشـابـه:  پروژه ورد مساکن بومی روستایی در جلگه های استان گیلان

بخش پنجم

۵-۲ استانداردها ۱۱۱
نتیجه گیری ۱۱۲

فصل سوم

بخش اول

۱-۱-۳ تاریخچه ۱۱۶
۲-۱-۳ برخی از آثار باستانی وتاریخی استان ۱۱۷
۳-۱-۳ وجه تسمیه ۱۱۷
۴-۱-۳ ویژگی های طبیعی ۱۱۸
۵-۱-۳ مذهب ۱۱۸
۶-۱-۳ ویژگی ها والگوهای فرهنگی ۱۱۸
۷-۱-۳ جغرافیای استان البرز(کرج) ۱۲۰
۱-۷-۱-۳ موقعیت ریاضی(مطلق) ۱۲۰
۲-۷-۱-۳ موقعیت عمومی(نسبی) ۱۲۰
۸-۱-۳ حمل ونقل وشبکه ارتباطی ۱۲۱
۹-۱-۳ توپوگرافی استان البرز ۱۲۱
۱۰-۱-۳ پوشش گیاهی ۱۲۲
۱۱-۱-۳ اقلیم (آب وهوا) ۱۲۳
۱-۱۱-۱-۳ بررسی نمودار بیوکلایماتیک انسانی شهر کرج ۱۲۵
۲-۱۱-۱-۳ برسی نمودار بیوکلایماتیک ساختمانی شهر کرج ۱۲۶

بخش دوم

۲-۳ تعیین جهت وفرم ساختمان با توجه به اقلیم ۱۲۶
۱-۲-۳ جهت گیری ساختمان با توجه به تابش ۱۲۶
۲-۲-۳ جهت گیری ساختمان باتوجه به جهت وزش باد ۱۲۷
نتیجه گیری وتعیین تدابیر اقلیمی ۱۲۷

بخش سوم

۳-۳ مبانی نظری ۱۳۰
۱-۳-۳ مقایسه خانواده با پرورشگاه در مسیر ایجاد شبه خانواده ۱۳۰
۲-۳-۳ بررسی خصوصیات کارکردی خانواده ومقایسه باپرورشگاه ۱۳۱

بخش چهارم

۴-۳ تنظیم برنامه فیزیکی طرح ۱۳۵
۱-۴-۳ تعیین نوع مخاطب ۱۳۵
۴-۴-۳ تعیین میزان مخاطب ۱۳۵
۵-۴-۳ خانه موقت کودکان ۱۳۵

بخش پنجم

۵-۳ انتخاب عملکردهای موجود در سایت ۱۳۶
۱-۵-۳ تعیین حوزه های کارکردی ۱۳۶
۱-۱-۵-۳ سکونتی – اقامتی ۱۳۵
۲-۱-۵-۳ فضاهای لازم برای گذراندن اوقات فراغت ۱۳۷
۳-۱-۵-۳ بخش اداری وسرپرستی ۱۳۸
۴-۱-۵-۳ فضای خدماتی – رفاهی ۱۳۹

مطالب مشابه :

پروژه کامل طراحی خانه کودکان کار به همراه تمام مدارک

پروژه کامل سلامتکده کودکان با رویکرد معماری بین الملل

رساله طراحی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

پروژه کامل طراحی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه تمامی مدارک

پایان نامه کامل طراحی خانه کودک

پروژه کامل طراحی خانه کودک با رویکرد ارتقا خلاقیت

پروژه طراحی شیر خوارگاه

 

۷ مگابایت WORD

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۳

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X