رساله مجتمع تجاری اداری تفریحی  دانلود پروژه
۰
(۰)

رساله تجاری اداری تفریحی

هدف از طراحی مجموعه‌های تجاری اداری تفریحی ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات اداری ، تفریح و تفرج و ارتباط انسانها با یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه تجارت و ایران ، پیشینه و تاریخچه فضاها و نظامات اداری ، اوقات فراغت و تفریح و تاریخچه ایجاد مجموعه‌های تجاری اداری تفریحی  و اجتماعی در ایران وتبریز داریم و سیر تکامل و ویژگیهای این مجموعه‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای شناخت بیشتر نمونه‌های مشابهی را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار داده‌ایم. مطالعه شهر تبریز برای طراحی صحیح مجموعه و رسیدن به هدف ابتدایی طراحی مجموعه ( ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا دریافت خدمات تفریح و ارتباط انسانها با یکدیگر) الزامی بوده است.

مطالعات مجتمع تجاری اداری

موضوع مجتمع تجاری تفریحی با توجه به قدرت بی بدیل اقتصاد  و تفریح  و اوقات فراغت در عصر ما موضوعی ویژه در طراحی معماری به حساب می آید. در عصری که توجه به هر مسئله به میزان صرفه و بازده اقتصادی آن می باشد پیداست که امکان پرداختن به نگاه های خاص در معماری مجموعه های تجاری تقویت می گردد به همین دلیل انتخاب یک مجموعه تجاری که همراه با لذت تفریح باشد  برای طراحی معماری خود به خود جذاب تر از موضوعات دیگر می باشد.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت مبانی نظری معماری | بررسی ایده و کانسپت

هر مجموعه تجاری تفریحی که نیازهای ضروری زندگی بشر را عرضه کند خود به خود بخشی از توجیه اقتصادی است .برای افزایش موفقیت اقتصادی یک مجموعه باید عواملی از قبیل شدت نیاز جامعه ، فاصله سایت تا مجموعه های مشابه ونحوه دسترسی افراد به مجموعه توجه نمود .قابلیت اجرا از دو جنبه قابل بررسی است اول استان اجرای پروژه با توجه به تکنولوژی و شرایط جامعه و دوم سازگاری طرح و ساختار اجرایی آن با قدرت و موفقیت پروژه که هر دو درمرحله طراحی مورد توجه قرارخواهد گرفت…

 

 

۸ مگابایت Word

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X