پاورپوینت کامل تحلیل و بررسی فرهنگسرای نیاوران تهران 75 اسلاید  دانلود پروژه
۵
(۲)

ساخت بنای فرهنگسرای نیاوران به عنوان اولین فرهنگسرای ایران در سال ۱۳۵۵ آغاز و در ۱۳۵۶ به اتمام رسید. فرهنگسرای نیاوران ازجمله بناهای معروف و تاریخی کشور میباشد که از ارزش معماری بالایی برخوردار میباشد . بنابراین در بخش پاورپوینت معماری سایت معماری دی ال به ارائه پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران در قالب دو عدد پاورپوینت ۷۵ و ۳۸ اسلاید میپردازیم .

تاریخچه بنای فرهنگسرای نیاوران

کامران طباطبایی دیبا از معماران صاحب سبک در معماری مدرن و معاصر ایران است که همه ی علاقه مندان به هنر در این سرزمین ، با سازه های معروف او آشنا هستند . طراحى و اجراى آثارى چون موزه هنرهاى معاصر تهران، پارک و فرهنگسراى شفق، دفتر مخصوص فرح دیبا، پارک وفرهنگسراى نیاوران، منزل مسکونى (موزه) پرویز تناولى، نمازخانه جنب موزه فرش، مسجد جندى شاپور، شهرک شوشتر، ویلاى «پیرونه» (اسپانیا)، ویلاى «اسپارتینا» (اسپانیا) و چندین اثر دیگر در ایران و اروپا و آمریکا شناسنامه کاری وی را تشکیل می دهند.

بنای فرهنگسرای نیاوران

ساخت بنای فرهنگسرای نیاوران به عنوان اولین فرهنگسرای ایران در سال ۱۳۵۵ آغاز و در ۱۳۵۶ به اتمام رسید. مساحت کل مجموعه نیاوران ۱۱۰ هزار متر مربع و زیر بنای ساختمان فرهنگسرا ۱۰ هزار متر مربع می باشد. این مکان از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۴ به عنوان دانشکده هنر و زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می نموده و در سال ۱۳۷۴ با عنوان رسمی فرهنگسرا شروع به کار کرد.  سازه این بنا از بتون مسلح می باشد .در زیبا شناختی این ساختمان طراح با ترکیبی میان بافت( بتون و سنگ ) ،فرم ( ساده هندسی ) و سنت ( سنتهای ایرانی ) توانسته ساختاری جدید از معماری سنتی و مدرن خلق نماید.

پـروژه مـشـابـه:  دانلود پلان معماری موزه لباس صفوی

 

مطالب مشابه :

پاورپوینت فرهنگسرای پلاسن نمونه خارجی | ۴۸ اسلاید

پاورپوینت فرهنگسرای ارسباران نمونه داخلی | ۴۲ اسلاید

پاورپوینت معرفی و بررسی فرهنگسرای دزفول

بررسی فرهنگسرا از نظر اقلیم

فرهنگسرای نیاوران به لحاظ اقلیم در موقعیت معتدل کوهستانی می باشد در این اقلیم به علت وجود بادهای شمالی معماری فرهنگسرا به صورت شرق و غرب طراحی شده است. نورگیری این بنا از چهار طرف صورت می گیرد.گر چه ساختمان نیاوران به صورت قسمتهای مجزا طراحی شده و بعد در کنار هم قرار گرفته اما با بداعت های خاص ، طراح توانست ارتباطی صحیح و جستجوگر میان دو ساختمان بوجود آورد .

فهرست و عناوین اصلی پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران :

تاریخچه فرهنگسرای نیاوران

بررسی بنا

بررسی از نظر اقلیمی

موقعیت فعلی فرهنگسرای نیاوران در مجموعه نیاوران

پرسپکتیو (دورنما) فرهنگسرای نیاوران

دیاگرام فرهنگسرای نیاوران

ورودی

حیاط مرکزی

بخش اداری

نگارخانه

رستوران

کتابخانه

نقشه‌های فرهنگسرای نیاوران

سایت پلان فرهنگسرای نیاوران

تکمیلی :

پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای نیاوران برای اولین بار در فروشگاه معماری سایت معماری دی ال جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز میگردد . شما میتوانید با خرید و دانلود فوری پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران به عنوان یک پروژه جهت تحلیل و بررسی فرهنگسرای نمونه داخلی مورد استفاده قرار دهید .

 

 

 

52 مگابایت power point
پـروژه مـشـابـه:  پروژه معماری مرمت مسجد جامع دزفول + پلان

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۲

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X