پاورپوینت تحلیل و بررسی آرامگاه بوعلی سینا همدان  دانلود پروژه
۴.۵
(۲)

پاورپوینت تحلیل معماری مقبره بوعلی سینا همدان | ۶۲ اسلاید

معرفی مختصر درباره قدمت تاریخی آرامگاه

تحقیقات بیانگر آن است که شهر هگمتانه پیش از انتخاب به پایتختی توسط مادها، وجود داشته و مردمانی از قوم کاسی در آن می‌زیسته ‌اند. سپس بازماندگان قوم کاسی، بعدها با طایفه‌ای از آریاییها قوم موسوم به ماد را پدید آورده‌اند. و با غلبه بر دولت تجاوزگر آشوری، دولت ماد را بنیان کذاشته، و پایتخت خود را کار کاشی قرار داده‌اند. و از آن به بعد، این شهر هگمتانه نام گرفته‌است.

از دوره هخامنشیان علاوه بر سنگ نوشته‌های میخی گنجنامه همدان تعداد قابل توجهی اشیاﺀ زرین و سیمین و نیز بقایای کاخهای سنگی به یادگار مانده ‌است . که علاقمندان می‌توانند از آنها در موزه ملی کشور و موزه تپه هگمتانه بازدید کنند از دوره‌های سلوکی و اشکانی در همدان مجسمه شیرسنگی و گورستان پارتی و… در شهر تاریخی فرهنگی در دامنه زاگرس نهاوند نشانه‌هایی از معابد وتپه باستانی گیان باقدمت تاحالا ۶۰۰۰ سال برجای است.

طرح ساخت ارامگاه بوعلی سینا

به مناسبت هزارمین سال تولد بوعلی (۱۳۳۰) از اولین کارهای دوره دوم فعالیت انجمن اثار ملی بود . هیئت موسسان انجمن اثار ملی در سال ۱۳۲۴با پیش فرض برتری تلفیق معماری قدیم و جدید یک مسابقه معماری بین معماران ان دوره ترتیب داد که طرح هوشنگ سیحون به عنوان بهترین طرح برگذیده شد . جایزه بهترین طرح اجرای ساختمان بود

پـروژه مـشـابـه:  پروژه روستا | روستای رحق یا رهق کاشان + نمونه نقشه های اتوکدی

ایده طراحی مقبره بوعلی سینا

درباره ایده اصلی مقبره بوعلی می توان گفت :”اختلاف عمده که برج آرامگاه بوعلی سینا با گنبد قابوس دارد دو چیزاست :

یکی اینکه به مناسبت موقعیت و محدود بودن فضای آرامگاه بوعلی و همچنین توجه به میزان مخارجی که پیش بینی می گشت ابعاد برج آرامگاه بوعلی نصف ابعاد گنبد قابوس در نظر گرفته شده است و در ابتدای امر چنین تصمیمی نگرفته بودند لکن … انجمن آثار ملی را وادار نمود که از آقای مهندس سیحون طراح و ناظر آرامگاه بخواهد که ابعاد ساختمان را به نصف تقلیل دهد.

پروژه پیشنهادی :

» پاورپوینت تحلیل و بررسی آرامگاه شاه نعمت الله ولی کرمان ۱۳۳ اسلاید

اختلاف عمده دیگر اینست که فاصله بین ترک های آرامگاه بوعلی سینا باز و گشاده است در صورتی که بنای گنبد قابوس از بنیادتا بالا جز در ورودی و روزنه کوچکی در پایین گنبد هیچگونه منفذی به خارج ندارد و به سبک زمان دوران آن چون دخمه تارکو فاقد روشنایی است و این ابتکار یعنی بازگذاردن فواصل ترکها در برج آرامگاه بوعلی علاوه بر آنکه با وضع اقلیمی همدان و بادهای شدید آن سرزمین بسیار عمل به مورد و مستحسن به شمار میرود, اصولا بنای مزبور رابه صورتی بسیار جالب و مطبوع در آورده آن را بس زیباتر وپسندیده تر از آنچه تصور میرفت ساخته است .

تکمیلی :

پاورپوینت معماری پیش رو که هم اکنون با عنوان پاورپوینت تحلیل و بررسی آرامگاه بوعلی سینا همدان در قالب ۶۲ اسلاید قابل ویرایش , برای اولین بار در فروشگاه معماری سایت معماریدی ال جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز میگردد . شما میتوانید با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت ,برای انجام پروژه معماری خودتان مورد استفاده قرار دهید .

پـروژه مـشـابـه:  دانلود فایل اتوکدی جزییات اجرایی اسپرینکلر اطفای حریق + دیتیل های اجرایی

 

 

 

 

 

۱۸٫۳ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۴.۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۲

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X