پاورپوینت عناصر و جزئیات ساختمانی سایه بان در معماری ۶۸ اسلاید  دانلود پروژه
۰
(۰)

پاورپوینت سایه بان در معماری | ۶۸ اسلاید

به طور کلی سایه بان  پوشش ثانویه متصل به دیوار خارجی یک ساختمان است. یا به تعبیر دیگر وسیله یا ابزاری است در معماری که برای محافظت فرد یا ساختمان از باران یا نور آفتاب و سایر عوامل مورد استفاده قرار میگیرد . در بخش پاورپوینت معماری سایت معماری دی ال قصد داریم برای شما عزیزان پاورپوینت تحلیل و بررسی سایه بان در معماری را در قالب ۶۸ اسلاید قابل ویرایش تقدیم کنیم .

مطالب مشابه :

پاورپوینت بررسی کناف در ساختمان سازی ( عناصر و جزئیات ) ۴۳ اسلاید

پروژه اجزا و عناصر سازنده | شناخت و تحلیل | ۱۱۳ اسلاید

پاورپوینت سازه های غشایی یا چادری | ۸۶ اسلاید

اولین نمونه هاى سایبان با اهداف صرفاً کاربردى و تنها به جهت پوشاندن پنجره و سد نور شدید آفتاب مورد استفاده قرار مى گرفتند. این سایبان ها اغلب از پارچه هاى نیمه شفاف دوخته مى شدند . این نمونه ها براى حفاظت از پرده هاى گران قیمت اصلى در برابر نور شدید آفتاب و جلوگیرى از رنگ پریدگى آنها بین پرده اصلى و پنجره نصب مى شدند. اگرچه دنبال کردن تاریخچه دقیق تغییرات و تکامل سایبان ها کارى مشکل است اما شواهد به جا مانده حاکى از وجود دو نوع سایبان متفاوت در قرن هفدهم است. یکى به شکل پرده اى ساده که با دو بند در بالا جمع شده و به صورت والانى در بالاى پنجره قرار مى گرفت و دیگرى یک پارچه چهارگوش ساده و هم اندازه با ابعاد پنجره که به تخته هاى چوبى متصل شده و در فرورفتگى قاب پنجره نصب مى شد.

پـروژه مـشـابـه:  دانلود پاورپوینت | پاورپوینت برداشت و جمع آوری اطلاعات از بناهای تاریخی | ۱۱۲ اسلاید

کاربرد سایه بان

کاربرد دیگر سایه سایبان ها برای کنترل میزان تابش آفتاب به سطوحِ نورگذر ساختمان هاست، لزوماً در همه مناطق اقلیمی به وجود سایبان نیاز نخواهد بود. برای تعیین نیاز،به وجود سایبان،باید اقلیم منطقه بطور دقیق مطالعه شود تا اوقات گرم سال در منطقه مورد نظر تعیین شود. در صورت وجود اوقات گرم باید در جبهه های مختلف ساختمان با توجه به اوقات گرم سال و زوایای تابش خورشید در اوقات مزبور زاویه سایبان افقی یا عمودی تعیین شود. به این ترتیب در اوقات مزبور تمامی سطح پنجره در سایه قرار گرفته و مانع از ورود تابش خورشید به داخل و افزایش دما و ایجاد شرایط نامطلوب حرارتی در فضای داخل می شود.

نمونه های استفاده از سایه بان در پنجره ها

انواع سایه بان

سایه بان ها ممکن است اثرات گوناگونی از قبیل کنترل تابش مستقیم آفتاب به داخل (به طور مداوم یا در مواقع مشخص)، کنترل نور، کنترل منظره و تهویه ی طبیعی را داشته باشند.

اهمیت این اثرات به موقعیت و نوع ساختمان بستگی دارد.برای مثال، در یک منزل مسکونی ممکن است نفوذ تابش مستقیم آفتاب به داخل در فصل زمستان لازم و در فصل تابستان غیر ضروری باشد. ولی در یک کلاس درس ممکن است تابش مستقیم آفتاب به داخل در تمام فصل ها ناراحت کننده باشد. از سوی دیگر، در مناطق سرد هدف اصلی این است که تا حد ممکن از تابش مستقیم نور و گرمای طبیعی آفتاب به داخل استفاده شود. ولی در مناطق گرم تا حدممکن باید از تابش مستقیم آفتاب به داخل جلوگیری کرد.

پـروژه مـشـابـه:  رساله طراحی مراکز خرید | مطالعات مرکز خرید

در مناطق معتدل یا مناطق نیمه استوایی، هر دو مسأله را باید در نظر گرفت و سایه بان ها را به نحوی انتخاب کرد که بتوان ورود پرتو مستقیم خورشید به داخل را با توجه به فصل های مختلف کنترل کرد.

فهرست و عناوین اصلی پاورپوینت سایه بان در معماری

مقدمه

تاریخچه

نمونه های اولیه سایه بان

کاربرد سایه بان

تاثیرات سایه بان

نمونه های استفاده از سایه بان در پنجره ها

انواع سایه بان

سایه بان های متحرک

سایه بان ثابت

نمونه های سایه بان های داخلی

رنگ سایه بان ها

عایق حرارتی

آلاچیق های مدرن

سایه بان متروپل

طرح زیبای سایبان دیواری

سایبان های برقی یک طرفه ها

سایه بان با قدرت تصفیه آب باران

سایبان های متحرک مسجد النبی

منابع

این پاورپوینت ( پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی سایه بان در معماری ) در قالب فایل پاورپوینت حرفه ای آماده و تنظیم شده است . شما عزیزان میتوانید با پرداخت هزینه نا چیز میتوانید این پروژه کامل را در آرشیو پاورپوینت معماری خود داشته باشید .

 

 

 

۱۰ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

پـروژه مـشـابـه:  نقشه های معماری و جزئیات طراحی اجرای آسانسور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X