پروژه برداشت خانه ابریشمی ها یزد  دانلود پروژه
۰
(۰)

نقشه برداشت خانه ابریشمی DWG

خانه ابریشمی ها دارای دو حیاط مرکزی و اتاق هائی در چهار طرف است همچنین دارای زیر زمینی بـزرگ بـه وسـعت کل بنای همکف است این خانه شش اتاق با در و پنجره ای مشبک چوبی و شیشه های رنگی دارد کـه برخـی از آنهـا کاربردهای متفاوت با یکدیگر داشته اند اتاق ضلع شمالی که بین دو حیاط کوچک و بزرگ قـرار دارد معمـولا جهـت زندگی اعضای خانواده استفاده میشد.

در ادامه همچنین برای راحتی همراهان عزیز سایت معماری دی ال آرشیو کامل از پلان بناهای تاریخی را جمع بنید کرده ایم .

پلان معماری خانه ابریشمی ها یزد

اتاق ضلع شرقی حیاط بزرگ برای مهمان مورد استفاده بوده با دو راهرو که در دو سمت قرار دارد یک اتاق در جنوب به عنوان اتاق تابستان نشین که نور خورشید مستقیم به آن وارد نمی شد و برای زنـدگی اعضـای خانواده بوده است همچنین اتاق جنوب غربی که یک اتاق کوچک است کنار ایوان استفاده خانوادگی داشت دو اتـاق هم در شمال غرب و شرق دردوسمت حیاط کوچک قرار دارند که احتمالا برای استفاده خدمه خانه بوده است.

پروژه برداشت خانه ابریشمی

این خانه از طریق سه در به محله اطراف ( بیـرون خانـه ) دسترسـی دارد دو در در جنـوب و یـک در در شـمال کـه دراصلی همان در شمالی اسـت کـه تزئینـات بسـیار زیبـای آجرکـاری دارد دسترسـی دو در دیگـر توسـط دوراهـرو در دو سمت اتاق جنوبی است. خانه دارای دو آشپزخانه کوچک و بزرگ است که آشپزخانه کوچکتر داخل حیاط بزرگ و دیگری که ظاهرا آشپزخانه اصلی بوده داخل زیر زمین بوده و دسترسی آن به دو قسمت خانه وجود داشته است.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت سیستم قالب بندی تونلی

بادگیر خانه دارای پلان مستطیل و چهار طرفه است دریچه ها توسط کانال به اتاق سرداب در زیـرزمین متصـل مـی شود سرداب اتاق کوچکی است داخل زیرزمین که زیر ایوان قرار دارد و داخل آن حوضی است برای خنک شدن فضـا همچنین سرداب پنجره بزرگی دارد که موجب تهویه هوا می شود . زیر زمین فضای بسیار بزرگی دارد و دارای نورگیرها و پنجره هایی نزدیـک بـه سـقف و بـه سـمت حیـاط دارد کـه روشنایی مناسبی را به زیرزمین می دهد به طورکلی این بنا خشت و گل ساخته شده است.

تصاویری از محیط پروژه

۱۹ مگابایت WORD -DWG – PDF

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X