پروژه مرمت , آسیب شناسی و احیاء خانه امیر نظام گروسی تبریز ۹۴ اسلاید  دانلود پروژه
۰
(۰)

پاورپوینت مرمت عمارت امیر نظام گروسی تبریز ۹۴ اسلاید

عمارت امیر نظام در محله ششگلان تبریز واقع شده است . این محله از دوره ایلخانان مغول مرکز دار الحکومه بوده و ابنیه موجود در آن از قدیمی ترین بخش های شهر محسوب می شود . در بخش پروژه مرمت قصد داریم برای شما همراهان عزیز سایت معماری دی ال پروژه مرمت و احیاء خانه امیر نظام گروسی تبریز در قالب فایل پاورپوینت در ۹۴ اسلاید قابل ویرایش تقدیم کنیم .

محله ششگلان از شمال به محله سرخاب و از جنوب به مهران رود و محله خیابان و از مشرق به پل سنگی و سیلاب و از مغرب به حرمخانه و سرخانه محدود است . از محلات اشراف نشین شهر بوده و دارای شش پلان مسجد است که معروف ترین آنها مسجد امیر فراز می باشد . نادر میرزا در مورد این محله می نویسد : کویی است کوچک ، بیشتر مردم آنجا اعیان و بزرگان باشند و از برزن های باغمیشه است . ششگلان را به دفتر درب ری نویسند .

خصوصیات عمومی اقلیم تبریز

کوهستان های غربی که دامنه های غریب رشته کوه های مرکزی ایران را شامل می شوند با توجه به این که در این منطقه متوسط حداقل دمای هوا در سردترین ماه کمتر از ۳- درجه سانتی گراد است که جزو مناطق سرد سیر محسوب می شود . سلسله کوه های غربی چون سدی مانع نفوذ هوای مرطوب مدیترانه به داخل فلات ایران شده و رطوبت هوا را در دامنه های خود نگه می دارند . از ویژگی های این اقلیم ، گرمای شدید دره ها در تابستان و اعتدال آنها در فصل زمستان است . مقدار و شدت تابش آفتاب در تابستان این منطقه زیاد و در زمستان بسیار کم است .

پـروژه مـشـابـه:  رساله مجموعه توریستی , تفریحی و اقامتگاهی

مطالب مشابه با همین پروژه

دانلود پروژه مرمت و احیاء مسجد صاحب الامر تبریز | ۱۰۶ اسلاید

پروژه مرمت و احیاء خانه صلح جو تبریز | ۱۰۴ اسلاید

پروژه مرمت و بازسازی مجموعه بازار تبریز | ۱۱۲ اسلاید

زمستان های طولانی ، سرد و سخت بوده و چندین ماه از سال زمین پوشیده از یخ است . در سراسر این منطقه از آذربایجان تا فارس زمستان ها به شدت سرد بوده و سرما از اوایل آذر ماه شروع شده و کم و بیش تا اواخر فروردین ماه ادامه می یابد . مقدار بارندگی در تابستان ها کم و در زمستان زیاد و اکثرا به صورت برف است . برف های پیاپی اکثر قلل را پوشانده و در ارتفاعات بیش از ۳۰۰۰ متر همواره برف دائمی وجود دارد .

معرفی عمارت امیر نظام

عمارت امیر نظام در محله ششگلان تبریز واقع شده است . این محله از دوره ایلخانان مغول مرکز دار الحکومه بوده و ابنیه موجود در آن از قدیمی ترین بخش های شهر محسوب می شود. تاریخ احداث بنا بین سال های ۱۲۱۴ تا ۱۲۴۲ در تغییر است. یعنی به زمان عباس میرزا (۱۲۰۲- ۱۲۴۲ ) ، نایب السلطنه و فرمانده قشون تبریز منسوب شده است .

گرچه هسته اصلی بنا می تواند متعلق به این دوران باشد ولی آنچه اکنون در دست است حاوی انبوهی از تغییرات و الحاقات در دوران های متفاوت می باشد . به طوری که شکل اصلی بنا به طور کلی مخدوش شده است . مقدم ترین نقشه قاجاری از دارالسلطنه تبریز متعلق به ۱۲۹۷ ه.ق خانه ای با نام ” خانه جعفر قلی خان امیر تومان ” در محل فعلی بنا و شمال خیابان امین لشکر ( خ فرهنگ فعلی ) را نشان می دهد که به احتمال قریب به یقین بنای فعلی است .

پـروژه مـشـابـه:  پروژه آشنایی با معماری اسلامی | دوره تاریخی قاجاریه

فهرست و عناوین اصلی پروژه مرمت خانه امیر نظام گروسی

شناخت و معرفی سایت

مطالعات اقلیم

تکتونیک و زلزله خیزی

شناخت و معرفی بنا

زندگی نامه امیر نظام گروسی

مطالعات تاریخی بنا

مطالعات تطبیقی

بررسی های معماری خانه امیر نظام

انتظام فضایی

مصالح و سازه

تزیینات

آسیب شناسی

طرح مرمت و احیاء

پروژه مرمت و بازسازی عمارت امیر نظام گروسی تبریز در قالب ۹۴ اسلاید قابل ویرایش به صورت اختصاصی در فروشگاه معماری سایت معماری دی ال نقدیم شما سروان گرامی میشود . شما میتوانید با خرید و دانلود فوری این پروژه به عنوان یک پروژه کامل جهت ارائه در کلاس درس استفاده کنید .

 

 

 

۱۰ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X