پروژه مرمت و احیاء کلیسای سپورغان ارومیه 180 اسلاید قابل ویرایش  دانلود پروژه
۴.۸
(۴)

کلیسای سپورغان یکی از مهم‌ترین کلیساهای تاریخی شهر ارومیه به شمار می‌رود که به صورت متروکه رها شده است و در معرض خطر تخریب قرار دارد .بنابراین امروز قصد درایم در بخش پروژه مرمت ابنیه تاریخی ارومیه , پاورپوینت مرمت و احیاء کلیسای سپورغان ارومیه در قالب ۱۸۰ اسلاید قابل ویرایش برای همراهان عزیز ارائه دهیم .

معرفی و تاریخچه کلیسای سپورغان ارومیه

کلیسای مارگیورگیز سپورغان ارومیه یکی از با ارزش‌ترین بناهای ازرشمند و مهم این شهر است که بنا به موقعیت قرار گرفتن در روستای سپورغان،با این نام نیز معروف میباشد. به گفته محققان و باستان‌شناسانی که به مطالعه روستای سپورغان پرداخته اند، این روستا دارای پیشینه دور و درازی است و قدمت آن به اواخر دوران ساسانیان باز می‌گردد. این روستا به دلیل قرارگیری در مجاور دریاچه ارومیه از موقعیت ارتباطی به خصوصی بر خوردار بوده است و وجود آتشکده‌های متعددی در این روستا نشان از زرتشتی بودن اهالی آن دارد.

پاورپوینت بررسی معماری کلیسای سپورغان ارومیه

در اطراف کلیسای معروف سپورغان ارومیه، خانه‌ها و بناهای تاریخی نیز وجود دارند که تزیینات آجرکاری آنها، حاکی از ساخت این خانه‌های زیبا در دوران پهلوی اول است. همچنین در دو ضلع شمالی و شرقی کلیسای سپورغان ارومیه، دو کلیسای آشوری با نام‌های مارت مریم و مارگیورگیس قرار دارند. بنای معروف روستای سپورغان در موقعیت مناسبی از نظر ارتباطی قرار دارد و همین امر سبب شده است که این روستا پذیرای دین‌های مختلفی همچون مسیحیت، زرتشت و اسلام در طول تاریخ باشد. کلیسای سپورغان سرانجام در تاریخ ۱۲ بهمن سال ۱۳۸۱ خورشیدی با شماره ثبت ۷۳۸۷ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسید.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت معرفی و بررسی معماری روستای انجیله بخش خلجستان استان قم

مطالب مشابه :

پروژه مرمت و احیاء کنیسه کلیمیان ارومیه | ۱۵۳ اسلاید

پروژه مرمت و احیاء حمام آخوند ارومیه | ۱۷۲ اسلاید

بنای شاخص و اصلی کلیسای سپورغان آجری میباشد. و از سه طرف دارای ورودی مجزایی بهره می‌برد که دوتای آنها در قسمت بازوهای صلیبی (شمال و جنوب) و دیگری که ورودی اصلی است، در سمت غرب روبروی محراب و در زیر اتاقک ناقوس واقع شده است. بنای تاریخی کلیسای سپورغان داری پلان صلیبی شکلی با ابعاد متفاوت است. طول کلیسا ۴۰.۱۹ متر و عرض آن در قسمت غربی۴۰.۱۱ متر و در قسمت بازوهای صلیبی ۶۰.۱۴ متر برآورد شده است .

نور در معماری کلیسا

نور نماد عقل الهی و منشأ تمام پاکی ها و نیکی ها است و خارج شدن انسان از تاریکی جهل و تابیده شدن نور معرفت در وجودش همواره یک هدف نهایی می باشد. در اثر تابیده شدن نور الهی به درون کالبد مادی، یعنی جایگاه نفس آدمی است که انسان به رشد و تکامل معنوی می رسد در نتیجه برای نمایش این تمثیل در معماری اغلب بناهای مذهبی ، نور به عنوان عنصری بارز و مستقل از سایر عناصر و مفاهیم به کار رفته در ساختمان به کار گرفته می شود .

تصاویری از کلیسای سپورغان ارومیه

سقف اصلی کلیسای سپورغان ارومیه، به صورت شیروانی و داخل آن به صورت خرپای چوبی اجرا شده است که از سمت داخل بنا سقف توسط ورقه‌هایی سه لایه با رنگ روغن قهوه‌ای پوشانده شده است. بنای تاریخی کلیسای سپورغان به عنوان مکانی جهت گردهمایی مسائل مذهبی افرادی با عقاید مشترک، بعنوان یک مکان مذهبی، مطرح بوده است و از آن به عنوان محل عبادت مسیحیان منطقه استفاده می‌شده است. ولی امروزه به سبب مهاجرت بسیاری از اهالی ارمنی این منطقه و نیز بی‌توجهی‌های صورت گرفته، کلیسای سپورغان ارومیه به صورت متروکه در آمده است.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت سیستم قالب بندی تونلی

فهرست و عناوین اصلی پروژه مرمت و احیاء کلیسای سپورغان ارومیه :

پیش گفتار

فصل اول شناخت و بررسی بنا

معرفی شهرستان ارومیه

وجه تسمیه و پیشینه ی تاریخی

مشخصات جغرافیایی

اقلیم ارومیه

بررسی اجمالی یناهای تاریخی ارومیه

امامزاده ها، آرامگاهها و زیارتگاهها

کلیساعای ارومیه

قلعه ها، برج ها و آتشکده های ارومیه

حمام ها و آب انبارها

خانه های تاریخی ارومیه

کلیساهای ایران

تاریخجه آشوریان

انواع کلیساهای آشوری

جشنهای آشوریان در ایران

مقایسه میان کبیساهای آشوری و ارمنی

پیشینه ی تاریخی و مذهبی آشوریان

کلیساهای آشوری

کلیسای مارسرکیس

کلیسای پطروس پوس

کلیسای مار گورگیز

مشخصات معماری کلیساهای آشوری

موقعیت جغرافیایی روستای سپورغان

روستای سپورغان

بناهای اطراف کلیسا

گورستان روستای سپورغان

کلیسای سپورغان

بررسی برج ناقوس

بررسی پلان کلیسا

زیبایی شناسی در پلان

تحلیل پلان کلیسا

هندسه در پلان کلیسا

مقطع کلیسا

معماری دوره ی قاجار

ارتباط معماری با تزیینات

رنگ در معماری

نور در معماری

نور در کلیسا

مصالح به کار رفته در بنای کلیسا

عکس های قبل و بعد مرمت

بررسی قوسها

بررسی سازه ی کلیسا

فصل دوم : آسیب شناسی پاورپوینت مرمت و بازسازی کلیسای سپورغان

پیش گفتار آسیب شناسی

تحلیل آسیب شناسی در کلیسا

سیر تحولات میراث فرهنگی در ایران

منابع

تکمیلی :

پروژه مرمت و احیاء کلیسای سپورغان ارومیه، برای اولین بار در بخش پروژه مرمت سایت معماری دی ال ارائه شده است , و در قالب ۱۸۰ اسلاید آماده و ویرایش شده است . شما همراهان عزیز میتوانید با خرید و دانلود فوری پروژه مرمت و احیاء کلیسای سپورغان ارومیه ، یکی از بهترین منابعی جهت مطالعه مرمت کلیسای سپورغان ارومیه را به جمع آرشیو پروژه مرمت ابنیه تاریخی خود بیفزایید که می‌تواند به عنوان یک پروژه مرمت استثنایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

پـروژه مـشـابـه:  رساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

 

 

 

25 مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۴.۸ / ۵. تعداد امتیازات: ۴

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X