دانلود نقشه اتوکدی مسجد جامع همدان | پلان معماری مسجد جامع همدان DWG  دانلود پروژه
۵
(۲)

از مشکلات عمده دانشجویان رشته معماری، طراحی و تهیه ی پلان مخصوصا پلانهای بناهای تاریخی معروف مانند مساجد است . بنابراین تیم تخصصی سایت معماری دی در بخش پلان معماری بناهای تاریخی , برای دانشجویان معماری ، دانلود نقشه اتوکدی مسجد جامع همدان | پلان معماری مسجد جامع همدان DWG  قابل ویرایش را بصورت کامل گرد آوری کرده است.

پلان های ترسیمی نقشه اتوکدی مسجد جامع همدان

پلان معماری مسجد جامع همدان

نماها

برشها

در برش مسجد قسمت گنبد و مناره ها نیز مشخص است

معرفی مسجد جامع همدان

در کتاب هگمتانه آمده که این مسجد نیز به سبک مساجد دورهٔ فتحعلی شاه قاجار در تهران، قزوین، و چند شهر دیگر ساخته شده‌است و امکان دارد شروع ساخت این بنا در زمان فتحعلی شاه یا آغاز سلطنت محمد شاه قاجار بوده باشد. مسجد جامع همدان کتیبه‌های تاریخ‌دار بنا: کتیبهٔ ایوان جنوبی به تاریخ ۱۲۵۳ قمری است و بر سنگابِ دهلیز غربی، تاریخ ۱۲۵۱ قمری حک شده‌است. در کتیبه‌های موجود، به بانی مسجد اشاره نشده و فقط در دست نوشته‌ای که در مسجد نگه‌داری می‌شود از آخوند ملاحسین اردستانی به عنوان بانی یکی از شبستان‌ها یاد شده‌است.

پـروژه مـشـابـه:  پروژه مرمت و احیاء مقبره پیر عطا تهران

مطالب مشابه :

نقشه های اتوکدی مسجد حاج رجبعلی تهران DWG

پلان برداشت مسجد و مدرسه صدر خواجو اصفهان

پلان معماری مسجد امام سمنان | مسجد سلطانی DWG

پلان برداشت مسجد جامع قزوین عتیق

تاریخچه مسجد جامع همدان

بر سنگاب مسجد، نام واقف آن، محمدخان، دیده می‌شود. از حسین‌بن محمدتقی، مشهور به «عندلیب»، نقل شده که مسجد بنای قدیم‌تری داشته و بعدها تعدادی از شبستان‌های آن تجدید بنا شده‌است. بنای فعلی مسجد از آثار دورهٔ قاجار است و نیز ممکن است که بنیان آن از دوره‌های قدیم‌تر باشد. شبستان شمالی و مناره‌های ایوان شمالی و همچنین سَردَر و مناره‌های ورودی شمالِ شرقی مسجد از ساخته‌های دورهٔ معاصر است. در مرمت‌های چند سالهٔ اخیر، تزیینات گچ‌بُری ایوان جنوبی از بین رفته و از ازاره‌های سنگی، سیمانی، و کاشی جدید در بخش‌هایی از صحن و شبستان به‌صورتی ناهمگون با دیگر مصالح بنا، استفاده شده است. منبع

تصاویری از محیط اتوکدی مسجد جامع همدان

ویژگیهای پلان معماری مسجد جامع همدان

بخش » مذهبی
گروه » مسجد
مقیاس » ۱/۲۰۰
نوع » مسجد
کاربری » مذهبی

تکمیلی :

نقشه بنای تاریخی پیش رو که هم اکنون با عنوان دانلود نقشه اتوکدی مسجد جامع همدان | پلان معماری مسجد جامع همدان DWG قابل ویرایش میباشد . برای اولین بار در فروشگاه معماری سایت معماری دی ال جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز میگردد. شما میتوانید با خرید و دانلود فوری نقشه معماری مسجد جامع همدان یک آرشیو کامل از پلان معماری بناهای تاریخی برای انجام پروژه معماری در سیستم خود داشته باشید .

 

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت معماری و بررسی هتل اسپیناس پالاس 55 اسلاید | Espinas Palace Hotel

 

 

5مگابایت DWG

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۲

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X