پاورپوینت شناخت و بررسی روستای صمدیه نیشابور ۱۱۵ اسلاید  دانلود پروژه
۰
(۰)

پاورپوینت بررسی روستای صمدیه نیشابور | ۱۱۵ اسلاید

روستای صمدیه در فاصله ۳۰ کیلومتری ضلع جنوب مرکز شهرستان نیشابور واقع شده است . براساس آخرین تقیسمات سیاسی آبان ماه ۱۳۸۲ این روستا در محدوه سیاسی دهستان عشق آباد از بخش میان جلگه شهرستان نیشابور قرار دارد. در این قسمت پروژه روستا , فروشگاه معماری سایت معماری دی ال برای همراهان عزیز پاورپوینت بررسی روستای صمدیه نیشابور در قالب ۱۱۵ اسلاید قابل ویرایش را تقدیم میکنیم .

روستای صمدیه در َ ۴۶ ْ ۵۸ طول شرقی و َ ۰۱ ْ۳۶ عرض شمالی واقع شده است. ارتفاع روستا از سطح دریا ۱۱۵۲ مترمی باشد. این روستا در منطقه‌ای دشتی واقع شده است و از شمال و شرق به روستا های تقی آباد ومحمودیه غرب روستا نیز به روستا کوشک منتهی شده است. همچنین طرف جنوب به روستای گلشن مشرف می باشد .

اقلیم روستای صمدیه

آب و هوای یکی از عوامل مهم در چگونگی بهره‌برداری از منابع آب و خاک و تثبیت جمعیت مناسب می باشد. این عامل می تواند در چگونگی معماری و شکل گیری فضاهای مسکونی نیز موثر واقع شود. مطالعه آب و هوای هر منطقه نیز نتیجه ترکیب عوامل مختلفی است که تغییر یک یا چند عامل آن باعث پیدایش اقلیم مختلف و تنوع آب و هوایی شده و در نتیجه، تفاوت بین محیطهای مختلف را سبب می گردد و به این جهت در برنامه ریزی های بلند مدت شناخت عناصر اقلیمی، یکی از مسائل مهم به حساب می آید. چرا که عوامل و عناصر اقلیمی می توانند تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم همه جانبه ای را در پیشرفت و توسعه یا عدم آن داشته و الگوی خاصی از محیط های زندگی و فعالیت انسانی را ارائه نمایند.

پـروژه مـشـابـه:  دانلود پروژه اتوکدی استادیوم | سه بعدی (رویت) و پلانهای اتوکدی

مطالب مشابه :

پروژه روستا ۲ | معماری و بررسی روستای کاهو مشهد

پاورپوینت شناخت و بررسی روستای بازمرگان خراسان رضوی | ۷۰ اسلاید

پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری روستای فرخان شهر قوچان خراسان | ۵۱ اسلاید

زراعت و کشاورزی

زراعت در روستای صمدیه شامل کشت گندم و جو و چغندر قند ، پنبه می باشد که جمعاً ۳۹۰ هکتار است. از اراضی زیر کشت در روستا۳۸۰ هکتار ( ۹۷ درصد) مربوط به کشت آبی است که از این مقدار ۳۱۷ هکتار هر ساله کشت می شود و مابقی بصورت آیش است و ۱۰ هکتار (۳درصد) مربوط به کشت دیم می باشد. به منظور مشخص شدن میزان تولید محصولات مختلف زراعی و سطح زیر کشت آنها جدول شماره ۱۴ تنظیم شده است .

کاربری مسکونی

فضای مسکونی روستا ۶۹۰۴۴ متر مربع می باشد که بیشترین وسعت روستا را دربر می گیرد. سرانه این کاربری ۱۲۹ مترمربع برآورده شده است. تعداد واحد های مسکونی در روستا ۱۰۱ واحد می‌باشد، که با توجه به تعداد ساختمان های مسکونی روستا متوسط مساحت قطعات مسکونی در روستا۶۸۰ مترمربع محاسبه شده است. با در نظر گرفتن معیشت غالب روستا که کشاورزی (زراعت و دامداری) است و محل نگهداری دام و انبار محصولات در منازل روستایی تعبیه شده است از رقم مناسبی برخوردار است. این کاربری ۵/۴۸ درصد از سطح روستا را شامل می گردد.

فهرست و عناوین اصلی پروژه روستای صمدیه نیشابور

فصل اول: مطالعه ی علت ها

معرفی روستا

عوامل طبیعی ( اقلیم )

عوامل انسانی

عوامل صنعتی

عوامل طبیعی (منابع تامین آب)

عوامل طبیعی (خاک)

اقتصاد روستا

فصل دوم : مطالعه معلول ها

مطالعات بیرونی

پـروژه مـشـابـه:  پروژه تحلیل و بررسی معماری روستای کریک کهگیلویه و بویر احمد ۱۱۰ اسلاید

علل پیدایش

نظام استقرار

سر تحول

بافت

تقسیمات کالبدی

ترکیب کالبدی

دسترسی

تاسیسات

فضاهای جمعی

مسکن

معرفی واحد های مسکونی

 

 

 

۲۶ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X