پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان نبوت تهران ( هفت حوض ) 45 اسلاید  دانلود پروژه
۴.۳
(۴)

میدان نبوت که نام قدیم آن به میدان هفت حوض معروف بود یکی از بزرگترین میدان های شرقی شهر تهران است. این میدان در قسمت جنوبی محله نارمک تهران و در منطقه ۸ شهرداری تهران واقع است و حالت مرکزی و همچنین تجاری در این محله دارد . بنابراین قصد داریم در بخش پاورپوینت شهرسازی سایت معماری دی ال برای همراهان عزیز پروژه تحلیل فضای شهری میدان نبوت تهران , پروژه تحلیل فضا و پاورپوینت تحلیل فضای شهری در قالب ۴۵ اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه تقدیم کنیم .

تاریخچه وجودیت میدان نبوت

میدان هفت حوض ( میدان نبوت ) در واقع هسته اولیه محله نارمک تهران می­ باشد که حدود نیم قرن پیش به صورت کاملاً حرفه ای از پیش اندیشیده شده و شهرسازانه به صورت شطرنجی توسط معماران یا پیمانکاران فرانسوی ساخته شده و میدان نبوت که همان میدان هفت حوض یکی از ۱۰۰ میدان سرسبز واقع در این محله می­ باشد. علت نامگذاری این میدان وجود هفت حوض در آن می­ باشد که پس از اصلاحات هندسی صورت گرفته بر روی آن این تعداد حوض­‌ها حتی افزایش نیز پیدا کرد.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت بهسازی لرزه ای ساختمانهای متعارف | نمونه موردی یک ساختمان ۳ طبقه

مطالب مشابه :

پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان شهرداری گرگان | ۱۸۳ اسلاید

پاورپوینت تحلیل میدان بسیج گرگان | ۷۹ اسلاید

پروژه تحلیل فضای شهری ( میدان صنعت تهران ) ۵۵ اسلاید

پروژه تحلیل فضای شهری میدان حسن آباد تهران | ۵۰ اسلاید

پروژه تحلیل فضای شهری میدان ساعت تبریز | ۹۴ اسلاید

مشخصات معماری میدان نبوت

هفت حوض از کم تعداد ترین میادین تهران است که صرفاً نقش فلکه ترافیکی نداشته و در آن شاهد فعالیت­‌های اجتماعی و فرهنگی نیز هستیم. همه روزه افراد زیادی از نقاط مختلف تهران به دلیل جذابیت­‌های مختلف آن و خرید از مغازه ­های اطراف آن مثل بورس زیورآلات و البسه یا گذراندن اوقات فراغت خود در کنار فضاهای سبز، حوضچه­‌ها، آب­نماها و اغذیه فروشی­‌های متعدد واقع در اطراف میدان خود را به این نقطه می­ رسانند.

ویژگی میدان هفت حوض

از ویژگی­‌های مثبت دیگر در مورد میدان هفت حوض می­ توان به وجود مبلمان ­های شهری متعدد در داخل آن، مسیرهای ایمن برای عابر پیاده و نورپردازی زیبای آن در شب اشاره کرد. همچنین این میدان در مواقع خاص شاهد برگزاری رویدادهای خاص همچون عزاداری­‌ها، اعیاد و برنامه­‌های فرهنگی مختلف که توسط شهرداری تهران برگزار می­ شود، می­ باشد. مسجد النبی به عنوان یکی از مراکز بزرگ فرهنگی و مذهبی در سطح منطقه در ضلع شمال غربی میدان هفت­ حوض قرار دارد.

فهرست و عناوین اصلی پروژه تحلیل فضای شهری میدان نبوت تهران

میدان نبوت

معرفی اجمالی میدان

محدوده میدان

لایه کاربری

نقشه کاربری طبقات

لایه کالبدی میدان

توده و فضا – محصوریت فضایی و بصری میدان

لایه دسترسی

درجه بندی دسترسی ها

پـروژه مـشـابـه:  مطالعات موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز

لایه منظر شهری

کیفیت ابنیه محدوده میدان

تعداد طبقات

نوع بافت (مصالح)

استخوان بندی (سازمان فضایی)

تصاویری از محیط پاورپوینت پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان نبوت تهران ( هفت حوض )

تکمیلی :

پروژه پیش رو ( پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان نبوت تهران ( هفت حوض ) که برای اولین بار در فروشگاه معماری سایت معماری دی ال در قالب فایل پاورپوینت در ۴۵ اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز میگردد. شما میتوانید با خرید و دانلود فوری پروژه تحلیل فضای شهری میدان نبوت تهران یکی دیگر از پروژه تحلیل فضا و یا پاورپوینت تحلیل فضای شهری را به جمع آرشیو پاورپوینت شهر سازی خود بیفزایید .

 

 

 

8 مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۴.۳ / ۵. تعداد امتیازات: ۴

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X