دانلود سقف وافل - پاورپوینت سقف بیگیت , سقف گرین وافل یا سقف زیپ  دانلود پروژه
۵
(۳)

معرفی سقف بیگیت

سیستم سقف بیگیت ‌نوعی سقف مرکب فولادی – بتنی است. این سیستم از قالب فولادی قوسی شکل با نام تجاری بیگیت در قالب بندی سطح زیرین دال بتن مسلح استفاده شده است. قالب بیگیت از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰٫۶ تا ۰٫۷ میلیمتر ساخته شده و با شکل قوسی و کنگره‌ای خود قابلیت تحمل بارهای حین اجرا را دارا هستند. این قالب در سقف بیگیت از نوع ماندگار بوده و در باربری و عملکرد سازه‌ای سقف هیچ گونه نقشی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

از طرف دیگر در دال بتنی بالای قالب‌، یک شبکه آرماتور پیش بینی شده است. سیستم سقفی کامپوزیت با ورق قوسی شکل ، در واقع روشی برای بهبود خصوصیات سقف کامپوزیت به دلیل شکل منحصر بفرد ورق آن است.

معرفی سقف گرین وافل Green Waffle

این قالب به عنوان یک قالب غیرماندگار سقف محسوب می شود. یعنی پس از بتن ریزی سقف،از بتن جدا شده و امکان استفاده مجدد از قالب در سقف های بعدی یا پروژه های بعدی را دارا می باشد. با این خصوصیت ،تمامی بلوک های سقفی را می توان از ساختمان حذف کرد و این علاوه بر حفظ منابع ملی به استحکام، سبک سازی و ایمنی بیشتر ساختمان در زمان وقوع زلزله کمک خواهد کرد.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت شناخت و بررسی روستای تکیه ناوه کرج

با توجه به شکل قالب تمامی تیرچه های پیش ساخته به همراه مشکلات نصب آنها در سقف حذف خواهد شد و به دلیل اجرای تیرچه درجا از نظر فنی بسیار بهتر و راحت تر اجرا می شود.همچنین به دلیل استحکام قالب هنگام اجرای سقف،نیروهای اجرایی به راحتی می توانند بر روی قالب عبور و مرور داشته باشند بدون آنکه نگران شکستن قالب یا در رفتن آن از محل باشند و این به امنیت جان کارگران کمک زیادی خواهد کرد.

از خصوصیات دیگر این نوع سقف اجرای آسان آن توسط نیروهای اجرایی می باشد.با توجه به عمده ی ساخت و ساز کشور جهت زیر سازی سقف می توان از وسایل معمول اجرای سقف مثل چهار تراش،قوطی فلزی،لوله داربست و جک های معمول سقف استفاده کرد.اجرای این سقف بسیار مشابه سقف تیرچه بلوک بوده و نیاز به نیروهای تخصصی با آموزش های ویژه ندارد.

معرفی سقف زیپ (zip)

دوستان عزیز توجه داشته باشید این نوع سقف با انواع سقف ها , نامهای تجاری شرکت های سازنده در بازار موجود می باشد که من در زیر به معرفی این نوع سیستم سقف با نام تجاری کالزیپ میپردازم .

امروزه در دنیای طراحی، سازه ­های مدرن ایمن و سبک به یک بعد جدید در معماری بدل گشته و استفاده از مصالح قدیمی و روش­های سنتی دیگر جوابگوی ایده­ ها و نیازهای طراحی نمی ­باشد. به همین دلیل استفاده از مصالح جدید و کارا، همگام با دانش روز و فناوری پیشرفته در ساخت و ساز امری اجتناب ناپذیر محسوب می­شود. از این رو استفاده از مواد اولیه سبک، انعطاف پذیر، قابلیت بازیافت و مقاوم در برابر اثرات جوی، به امری خطیر و مهم تبدیل شده است.

پـروژه مـشـابـه:  رساله طراحی مرکز مشاوره و روان درمانی بیماران

 

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۳

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X