پاورپوینت معرفی و بررسی سقف شاردک  دانلود پروژه
۵
(۲)

معرفی مختصر سقف شاردک

اساس طراحی و معماری سقف شاردک مبتنی بر سقف سازه‌ای با ویژگی سقف دال دو طرف مشابه سقف‌های بتنی دال دو طرفه مرسوم است. با این تفاوت که هسته بتن مرکزی در محل‌هایی که کاربرد سازه‌ای ندارد، با بلوک فوم‌های پلی اتیلن با وزن بسیار کم و‌ عایق حرارتی و صوتی‌‌، جایگزین می‌شود‌. این فن و تکنولوژی به لحاظ ایجاد زمینه‌های صرفه جویی، کاهش مصالح ساختمانی و شرایط مناسب برای تحول در طراحی ساختمان و امکان انجام تغییرات در معماری داخلی را فراهم نموده است.

مشخصات سازه‌ای سقف شاردک

مشخصات فنی سقف شاردک نسبت به دال‌های مشابه، باعث شده‌ که بتوان از آن در دهانه‌های بزرگ استفاده و ‌ضوابط کنترل مقاومت، تغییر شکل، ترک و لرزش را تامین کرد. سختی زیاد، تغییر شکل ناچیز، مقاومت بسیار مناسب در برابر لرزش و نیاز به آرماتور کمتر، به دلیل ضخامت زیاد این سقف نسبت به‌ دال­‌های بتنی غیر مجوف است.

طرح سیستم سقف شاردک

طراحی سیستم سازه­‌ای شاردک مشابه سیستم سازه‌­ای با دال تخت است. با این تفاوت که سختی سیستم شاردک به دلیل وجود فضای مجوف با اعمال ضریب کاهش سختی اصلاح می­‌شود. ضوابط آرماتورگذاری، کنترل برش، تغییر شکل، ترک و … طبق مبحث نهم مقررات ملی ساختمان صورت می‌گیرد.

پـروژه مـشـابـه:  پروژه تحلیل و بررسی معماری روستای کریک کهگیلویه و بویر احمد ۱۱۰ اسلاید

انواع سقف شاردک

طبق استاندارد ۲۸۰۰، در ساختمان­‌های سه طبقه و کمتر می­‌توان سازه را با سیستم دال تخت (بدون تیر) اجرا کرد. برای ساختمان­‌های بلندتر باید از دیوار برشی یا سیستم قاب دارای تیر استفاده نمود. توصیه می­‌شود برای این ساختمان­‌ها از سیستم دال تخت با تیرهای لبه استفاده شود.

 

 

۶۰ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۲

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X