پروژه مرمت خانه دکتر امامی اردکانی + نقشه  دانلود پروژه
۰
(۰)

پاورپوینت مرمت خانه دکتر امامی | ۷۹ اسلاید + نقشه اتوکدی

خانه دکتر امامی‌ اردکان در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت . خانه دکتر امامی‌ واقع در محله چاخاب و داخل دربند ضیایی اردکان واقع شده است. قدمت این بنا با توجه به پلان بنا و سبک و مصالح آن به اوایل دوره پهلوی اول باز می‌گردد . این بنا که قبلا مسکونی بوده اکنون کاربردی ندارد و قرار است که بعد از مرمت و بازسازی در راستای فعالیت‌های جهانگردی مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی مهم معماری خانه دکتر امامی

از ویژگی‌های مهم این بنا می‌توان به بادگیر ۱۹ دهنه آن اشاره کرد. خانه امامی‌ که وجه تسمیه آن متاثیر از نام مالک آن می‌باشد دارای یک حیاط مرکزی با فضاهایی در چهار طرف است که می‌توان به تالار و بادگیر یک طرفه عریض در ضلح جنوی ، یک اطاق سه دری در ضلع شرقی و غربی و سه اطاق تو در تو دارای هفت در ورودی رو به حیاط و یک ایوان مسقف ستون دار در ضلح شمالی اشاره کرد .

گفتنی است، مصالح به کار رفته در این بنا، خشت و گل و آجر و گچ می‌باشد و در دخل و تصرفات بعدی از موزائیک و سیمان استفاده شده است .  از اقدامات مرمتی که تاکنون صورت گرفته می‌توان به اندود پشت بام بنا ، نمای بدنه دیوار رو به حیاط و ازاره‌های دیوارهای اطراف حیاط اشاره کرد . همچنین از دخل و تصرفات انجام شده و مشهود در اثر می‌ توان تیغه ورودی سه دری ضلع شرقی ، موزائیک کف حیاط و اطاق‌ها را نام برد.

پـروژه مـشـابـه:  آموزش جامع گرس هاپر در راینو | Grasshopper 3D

تصاویری از محیط پروژه مرمت خانه دکتر امامی

پروژه کامل خانه دکتر امامی

 

 

۱۵ مگابایت power point – DWG

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X