پروژه طرح مرمت و احیاء خانه فاضلی ساری + نقشه  دانلود پروژه
۰
(۰)

پروژه برداشت خانه فاضلی ساری DWG

در خدمت همراهان عزیز سایت معماری دی ال هستیم با پروژه مرمت و احیاء خانه فاضلی ساری که شامل عکسهایی با کیفیت عالی به همراه توضیحاتی از خانه فاضلی و همچنین نقشه های اتوکدی خانه فاضلی ساری و … میباشد . در ادامه با ما همراه شوید با آرشیو کامل پروژه مرمت که کمیاب ترین پروژه های مرمت و احیاء در زمینه معماری را تقدیم حضور شما عزیزان میکنیم .

خانه فاضلی یکی از مجموغه بناهای ارزشمند واقع در محور تاریخی – فرهنگی آب انبار نوشهر ساری می باشد . این خانه متعلق به اواخر قاجار حدود سال ۱۲۸۰ و قبل از مشروطه است. خانه فاضلی از سال ۱۳۷۵ در مالکیت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری قرار گرفته است و طرح مرمت آن در سال ۱۳۸۶ توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهیه شده است. همچنین برایر توافق نامه ای که در سال ۱۳۸۸ میان شرکت عمران و مسکن سازان استان به نمایندگی از شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مبادله شده، عملیات مرمت این بنا در دستور کار شرکت عمران و مسکن سازان استان قرار گرفته است.

پـروژه مـشـابـه:  آموزش تغییر رنگ پس زمینه اتوکد

پاورپوینت مطالعه ، شناخت ، آسیب شناسی ، طرح مرمت و احیاء خانه فاضلی ساری

خانه فاضلی  دارای دو عمارت مسکونی متعلق به دوره قاجار و پهلوی است . بنای اصلی به صورت سه اشکوبه با سردابه ای در قسمت زیرین آن است .هر طبقه دارای یک شاه نشین و اتاقی در جهت شرقی آن است . درها و کتیبه های بالای نمای بنا در قاب های هلالی و مستطیل شکل مزین به طرح های اسلیمی , شمسه ای و ستاره ای با شیشه های رنگی است .

خانه قدیمی فاضلی در بافت قدیم شهر ساری و در نزدیکی میدان ساعت و در چهار راه برق واقع شده است  . بناهای مهمی که در نزدیکی آن واقع شده اند : خانه کلبادی , آب انبار نو , و مسجد جامع ساری می باشد .  خانه فاضلی به صورت مجموعه بنایی دارای حیاط بیرونی و اندرونی جلب توجه می نماید .قسمت اندرونی ( حیاط غربی ) شامل حیاط چهارگوش در وسط و مجموعه اتاق های مسکونی , آشپزخانه  , حمام و سرویسهای بهداشتی و غیره در اطراف آن می باشد .

پلان معماری خانه فاضلی ساری

بخش مسکونی در قسمت شرقی و شمالی در یک طبقه , و در قسمت غربی در دو طبقه احداث شده که سقف آن با سفال پوشش داده شده است . شاه نشین این مجموعه در قسمت شرقی و در وسط آن است که از امتداد اتاق هایی که در کنار آن قرار گرفته اند بیرون زده است و شاه نشین به وسیله پلکانهایی که در جانبین آن تعبیه شده , بدان منتهی می شود . همچنین در حیاط اندرونی در قسمت جنوبی آن , دیوار دارای هشت طاق نمای هلالی شکل می باشد که این طاق نماهای هلالی به وسیله قاب مستطیل شکلی محصور شده اند .

پـروژه مـشـابـه:  نقشه های فاز دو و اجرایی ساختمان اداری

تصاویری از محیط اتوکدی خانه فاضلی

مطالب مشابه :

دانلود پروژه طرح مرمت و احیاء خانه فاضلی ساری | ۲۲۴ اسلاید

پروژه برداشت عمارت خانه کلبادی DWG

پروژه مرمت و احیاء مسجد فرح آباد ساری به همراه نقشه های اتوکدی مسجد فرح آباد

پروژه مرمت و احیاء خانه تاریخی توکلی مشهد – ۱۸۱ اسلاید

پروژه مرمت خانه تاریخی صادق هدایت تهران | ۶۶ اسلاید

دانلود پاورپوینت مرمت عمارت بادگیر کاخ گلستان | ۱۴۶ اسلاید

دانلود پاورپوینت مرمت و احیاء عمارت نصیرالدوله | ۱۰۱ اسلاید

 

۹۳ مگابایت DWG – ACS – Publisher

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X