پروژه تحلیل و بررسی میدان حسن آباد تهران  دانلود پروژه
۲.۵
(۲)

پروژه تحلیل فضای شهری میدان حسن آباد تهران | ۵۰ اسلاید

حسن آباد در مرکز شهر تهران و در منطقه منیریه قرار گرفته و میدانی نیز به اسم حسن آباد(که پس از انقلاب به”میدان ۳۱ شهریور”تغییر نام یافته است) در آن منطقه وجود دارد. میدان حسن آباد از میدان های تاریخی و جز بافت تاریخی و سنتی قاجاری است.
میدان حسن و ساختمان های اطراف آن طی ۱۰ سال، بین سال های۱۳۱۳-۱۳۰۳ ه.ق ساخته شده است. حسن آباد رامیرزا یوسف آشیانی، صدراعظم ناصر الدین شاه بنا کرد و نام پسرش میرزا حسن مستوفی الممالک را به آن گذاشت. میدان را کریم اقا بوذر جمهوری،با ویران کردن خانه ها و مغازه های چهار طرف،توسعه داد و بعدها هشت گنبد در هشت قسمت میدان بنا کرد. در سال ۱۳۴۵ ه.ق ، یکی از گنبدهای به منظور ساختن بانک ملی تخریب شد و میدان هشت گنبدان به هفت گنبدان تبدیل گردید. این گنبد هم اکنون بازسازی شده است.

 

مطالب پیشنهادی

پاورپوینت تحلیل میدان بسیج گرگان | ۷۹ اسلاید

شناخت فضای شهری | تحلیل و  بررسی شهر همدان | ۶۵ اسلاید

پروژه تحلیل و بررسی میدان آرامگاه بوعلی شهر همدان | ۱۰۰ اسلاید

پـروژه مـشـابـه:  پروژه فاز دو و اجرایی رستوران به همراه سازه

پاورپوینت تحلیل و بررسی میدان ساعت تبریز | ۲۸ اسلاید

پاورپوینت تحلیل و بررسی میدان شهرداری گرگان | ۱۸۳ اسلاید

پاورپوینت بررسی میدان حسن آباد تهران

ساختمان های چهارطرف میدان کار “قلیچ باقلیان” (که عمارت شهربانی را هم ساخته) است و مهندس محاسب آن،معمار برجسته ارمنی (لئون تادوسیان) ( کسی که کاخ مرمر را هم به پایان برد) بوده است . این میدان به سبک معماری عصر رنسانس و با اقتباس از پلادیو،معمار معروف عصر رنسانس ایتالیا،بنا گریده است.چهار ساختمان میدان حسن آباد قرینه یکدیگرند و به گونه ای منحنی در چهار گوشه میدان قرار گرفته اند.

پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان حسن آباد

این میدان را چندین بار،سازمان میراث و فرهنگی ، مرمت و باسازی کرده است و این سازمان قصد دارد تا به شکل گذشته اطراف میدان را بازسازی و حفظظ کند.به تازگی ساختمان های دور تا دور میدان در وضع بدی به سر می بردند مرمت شده و این میدان شکوه نخستین را تا به اندازه ای باز یافته است. گفتنی است که ساختمان های قدیمی بخش جنوب شرقی میدان که شبیه سازه های سه سوی دیگر میدان بوده اند در دوره ای تخریب شده و ساختمانی با نمای نویم تمام شیشه ای به جای آن ساخته شده است. این ساختمان متعلق به “بانک ملی ایران” است.

تازگی ها در پی بازسازی بناهای این میدان در جلوی ساختمان نوین بانک سازه ای نمایشی شبیه سازه های قرینه که در طرفین دیگر وجود دارند ساخته شده است تا تمامیت فضای معماری میدان تا حدی بازگردد.خط مترو که در سال ۱۳۷۹ افتتاح گردید در میدان حسن آباد ایستگاه دارد.در ابتدا این میدان به نام هشتن گنبدان معروف بود و بعد حسن آباد نام گرفت و هم اکنون نیز۳۱شهریور نام دارد،اما اکثر مردم این میدان را به نام حسن آباد می شناسند.

پـروژه مـشـابـه:  پلان طراحی آلاچیق DWG

 

۱۱ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۲.۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۲

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X