پاورپوینت معماری و طراحی زورخانه ( رخصت )  دانلود پروژه
۱.۸
(۴)

تاریخ ورزش باستانی و زورخانه در ایران

به نوشته هرودت ، مورخ یونانی , ایرانیان فرزندان خود را از پنج سالگی تا بیست سالگی به سه امر عادت می‌دهند : اسب سواری ، تیر اندازی و راستگویی ,ورزش و اخلاق از دیر باز در فرهنگ ایرانی در پیوند با هم بوده‌اند و ورزش زورخانه‌ای برجسته‌ترین نمود این خصیصه نیکو در نزد ایرانیان است . به دلایل زیاد مسلم است که ایرانیان از دوران باستان تا بعد از اسلام ، همیشه جاها و محلهایی برای انجام عملیات ورزشهای سبک و پهلوانی خود داشته‌اند.

تاریخ معلوم زورخانه با شکل و وضع کنونی آن از قرن هفتم است. همچنین اطلاق ورزش باستانی به عملیات زورخانه‌ای احتمالاً از نما و شمای عمومی آن برداشت شده . مثل شلوار چرمیها و آیینهای کشتی پهلوانی و اسباب و آلاتی مثل میل که به گرز ، و کباده که به کمان ، و سنگ که به سپر سربازان ایران در دوره باستان می‌ماند و هم طبل که وسیله‌ای برای تهییج سربازان در هنگام جنگ بوده است.

واژه زورخانه و بررسی ساختمان آن

در دوره های اسلامی بویژه بعد از حمله مغول که ورزش زورخانه برای بدنسازی در راه پیشرفت کشتی پهلوانی بود در سردابه ها و حمام های متروک و انبارها دایر بود .

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت معماری اسلامی کاروانسرا | مدرسه | بازار | مسجد | آب انبار

تا زمان صفویه که تشییع رونق یافت ، کم کم زورخانه مورد توجه قرار گرفت و زورخانه هایی تاسیس شد که تا عصر قاجار ادامه یافت . لیکن نقاشی هایی از جهانگردان بیگانه در دست است که هنگام مسافرت به ایران آن را مشاهده و به تصویر کشیده اند .

معماری و طراحی زورخانه

 

 

۳ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۱.۸ / ۵. تعداد امتیازات: ۴

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X