پاورپوینت بنای نظامیه شهربانی  دانلود پروژه
۵
(۱)

پروژه معماری بنای نظامیه شهربانی | ۶۴ اسلاید

بررسی معماری خانه های تاریخی تبریز

بررسی خانه گنجه ای زاده

خانه گنجه ای زاده اوائل قاجار و پهلوی اول , نیز از بناهای تاریخی شهر است که از دو قسمت به شکل حرف (دال) ساخته شده است این خانه ترکیبی از معماری سبک قاجار و پهلوی است. هسته اصلی این ساختمان اتاق طنبی است که در طرفین آن راهروهای ورودی و در جانبین آن اتاق های جانبی گوشوار قرار گرفته است از پیش آمدگی اتاق های گوشوار به عنوان ایوان ستونداری استفاده شده است. ایوان شامل ۵ دهنه می باشد که با قوس های نیم دایره پوشش شده است.

بررسی خانه شربت اوغلی

خانه شربت اوغلی اواخر قاجار و پهلوی اول ,فرم سر در و گچ بری و قاب بندی گچی و آجری،رفعت ستون ها و نمای سفید یکدست و نمای پر کار آجری ضلع شرقی از مهم ترین عوامل تزئینی آن می باشد.

تحلیل کالبدی خانه های تاریخی تبریزی

نحوه استقرار ورودی نسبت به محور اصلی و فرعی ,در خانه های قبل از دوران رضا شاهی،سعی شده تا ورودی های خانه در امتداد محورهای اصلی و فرعی بنا قرار نگیرد.این نکته بیانگر اهمیت موضوع محرمیت خانه ها می باشد.
اما درمواردی از خانه های دوران رضا شاهی ورودی نیز در امتداد محورهای اصلی و فرعی قرار گرفته است که این امر بیانگر کاهش اهمیت محرمیت و درونگرا بودن خانه ها و تاکید بر برونگرایی و توجه به نماهای بیرونی می باشد.

پـروژه مـشـابـه:  رساله طراحی مسجد

تصاویری از محیط پروژه

پاورپوینت بنای نظامیه

 

 

۱۴۹ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X