برنامه فیزیکی بخش جراحی بیمارستان  دانلود پروژه
۵
(۱)

در خدمت همراهان عزیز سایت معماری دی ال هستیم با برنامه فیزیکی بخش جراحی بیمارستان که به بیان ضوابط و استاندارد های بخش و همچنین ریز فضاها … در ادامه با ما همراه شوید .

اتاق اشیاء استریل:

اندازه این اتاق دارای انعطاف پذیری بیشتری است اما بایستی به اندازه کافی فضای قفسه و کابینت وجود داشته باشد و بتوان به طور مستقیم از اتاق عمل به آن دسترسی داشت. به ازای هر اتاق عمل اشیاء استریل به مساحت تقریبی ده متر مربع نیاز است.

اتاق تجهیزات:

اگر چه دسترسی مستقیم به اتاق عمل ارجح است این کار همیشه ممکن نیست اگر دسترسی مستقیم امکان‌پذیر نباشد اتاق تجهیزات بایستی تا حد امکان نزدیک اتاق عمل باشد تا مدت انتظار کمتر شود. اتاقی به اندازه ۲۰متر مربع باید در نظر گرفته شود.

برنامه فیزیکی بخش جراحی بیمارستان  دانلود پروژه

اتاق زیر مجموعه استریل:

این اتاق را می‌توان مستقیم یا غیر مستقیم به بخش استریل اتاق عمل مرتبط کرد. این اتاق شامل یک بخش بهداشتی برای اشیاء استریل شده و یک بخش معمولی برای اشتباه غیر استریل است. تجهیزات آن بایستی شامل سینک، سطح انبار، سطح کار و استریل کننده‌های بخار باشد. وصل کردن یک اتاق زیر مجموعه استریل (ساب استریل) به چندین اتاق عمل می‌تواند مشکلات بهداشتی بوجود آورد که این کار نباید صورت گیرد. توجه داشته باشید که ابزار جراحی در واحد استریلیزه مرکزی آماده می‌شوند که خارج از محوطه جراحی قرار دارد.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت تحلیل و بررسی پارک بام ساوه ( پروژه تحلیل فضای شهری ) 57 اسلاید

اتاق گچ گیری:

به خاطر مسائل بهداشتی، این اتاق نباید در محوطه جراحی باشد بلکه در محوطه بیماران سرپایی بایستی قرار گیرد در واقع اورژانس بیمار بایستی از لابی‌های مختلف عبور کند تا به اتاق عمل برسد.

فعالیتهای جنبی:

اتاقهای فعالیت‌های جنبی ضروری نیست که در نزدیکترین مجاورت اتاقهای عمل قرار گیرند. این اتاقها بوسیله راهرویی که مورد استفاه بیمار نباشد جدا شوند.

 

[dlbox title=”دانلود برنامه فیزیکی بخش جراحی بیمارستان ” link=”http://dl.porozhedl.ir/uploads/برنامه-اتاق-جراحی.docx” type=”Word” size=” 1 مگابایت  ” pass=” در صورن نیاز ( memaridl.com ) “]

پاورپوینت برنامه فیزیکی بیمارستان | ریز فضاها و استانداردها

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X