پاورپوینت بررسی هندسی خانه بروجردیها - ۱۱۴ اسلاید  دانلود پروژه
۵
(۱)

بررسی هندسی خانه بروجردیها

معرفی کاشان

شهرستان کاشان با وسعت ۹۶۴۷ کیلو متر مربع و جمعیت ۳۳۵۸۷۵ نفر از توابع استان اصفهان بوده و از نظر جمعیت دومین شهرستان این استان به حساب می ‌آید. کاشان دارای چهار بخش (مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک) بوده و دارای پنج شهر (کاشان، قمصر، نیاسر، جوشقان و برزک) می باشد.
اگر به شما بگویند کاشان یکی از اولین مراکز تشکیل تمدن انسانی بوده است، چندان تعجب نکیند. طبق حفاریات باستان شناسی در تپه های سیلک کاشان، سابقه حضور بشر در این منطقه به ۵ تا هفت هزار سال پیش از میلاد باز می گردد. اما باید اذعان کرد که تاریخ این شهر مملو از نابسامانی است:

در نیمه دوم قرن نهم و نیمه اول قرن دهم این شهر، شهرت بسیاری داشت و یک شهر پر جمعیت به شمار می رفت اما زلزله قرن دهم، کاشان و بازار آن را ویران کرد. در قرن ۱۱ و در دوره صفویه برای دومین بار به همان درجه از ترقی نائل شد و مانند اصفهان با شهرتی بسیار همراه گردید، اما با بروز زلزله ای بسیار شدید در سال۱۱۹۲ هجری قمری دوباره ویران شد…

سابقه تاریخی سیلک

کاشان از هزاره های پیشین محل زندگی انسانها و اقوام گوناگون بوده و تمدنی کهن را در خود جای داده است.قدمت تاریخی منطقه کاشان مربوط به کهن ترین مرکز استقرار بشر در فلات مرکزی ایران موسوم به سیلک (sialk )می باشد.قریب به هفت هزار سال پیش ، در این قسمت در چهار کیلومتری جنوب غربی کاشان اقوام اولیه تمدنی را بنیان نهادند که آبادانی کنونی منطقه کاشان را می توان دنباله همان تمدن کهن دانست هرچندشهری که امروز به عنوان کاشان مطرح می باشد هویتی کاملا اسلامی دارد . یک هیات باستان شناس فرانسوی به سرپرستی پروفسور رومن گیر شمن طی سالهای ۱۳۱۱ تا ۱۳۱۳ (ه .ش) در سیلک کاشان به …

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت انواع درب در ساختمان - معرفی و بررسی درب در معماری

اولین خاستگاه تمدن بشری

بر اساس تحقیقات این هیات ، اولین خاستگاه تمدن بشری و اولین سکونتگاه بشر در این دشت بوده و اولین نقطه ای که بشر با استفاده از مصالح ساختمانی مانند خشت خام و ملات گل به ساختن خانه پرداخته در همین سیلک کاشان بوده است .محوطه باستانی سیلک– در کنار خیابان امیر کبیر (جاده کاشان– فین ) با بیش از هفت هزار سال سابقه اخیرا به اعتقاد برخی از باستان شناسان به عنوان قدیمی ترین زیگورات جهان شناسایی شده است که بعضی از آثار مکشوفه ی آن در نمایشگاهی در کنار محوطه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

۱۲ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X