پاورپوینت متریال ترمووود  دانلود پروژه
۰
(۰)

پاورپوینت بررسی ترمووود – ۴۴ اسلاید

احتمالا نام ترمووود را این چند سال اخیر زیاد شنیده اید اما واقعا تا چه حد با این مصالح جدید و شگفت انگیز آشنا هستید؟ بیشتر ما تصور می کنیم ترمووود فقط چوب نمای ساختمان است اما خوب است بدانید این نوع چوب در هر قسمت معماری و دکوراسیون داخلی منزل یا فضای زندگی شما می تواند به کار رود. در ادامه به معرفی چند مورد ازکاربری ها و خواص و ویژگی های ترمووود می پردازیم.

برخی از ویژگی های ترمووود یا چوب ترمو

دوام زیاد و ثبات ابعاد

پس از تیمار حرارتی (فرآیند ترمو)، درصد رطوبت چوب به %۶-۴ کاهش یافته و چوب دارای ویژگی ای به نام ( تعادل رطوبتی ) می گردد که در نتیجه آن جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب و محیط اطراف  به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند که این امر تاثیر خاصی در ثبات ابعاد، کاهش ترک خوردگی و افزایش قابل ملاحظه خواص عایق بودن الوارهای چوب ترمو (ترمووود) ایجاد می نماید.

مقاوم در برابر پوسیدگی و حمله حشرات

به دلیل شکستن و تجزیه ی سلولزها ( زنجیره قندی ) در چوب ترمو شده باکیفیت عالی، این محصولات منبع مغذی برای حشرات و قارچ های مولد پوسیدگی چوب نخواهند بود.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت معرفی و بررسی سقف شاردک

ترمووود (thermowood)

هنگامی که فرآیند عمل آوری روی  الوارهای چوبی انجام می شود، رزین ومواد مضر آن مانند فرمالدهیدها حذف و باکتری ها کشته می شوند و سبب تولید ماده ای خالص و استریل برای کاربردهای مختلف بیرونی و داخلی می گردند. با ایجاد رنگی یکنواخت در سراسر الوار چوب زیبایی خاصی به آن می توان بخشید.

پاورپوینت ترمووود و نحوه فرآوری آن

همانطور که قبلا اشاره شد، ترموود پایداری هندسی فوق‌العاده‌ای دارد. در واقع، خیلی پایدارتر از چوب معمولیِ غیر پراخت شده است. ترموود چگالی‌ای معادل ۱۰ درصد کمتر از چگالی چوب کاج دارد.
فراموش نکنید که ترمووود بویی متفاوت دارد که به علت تغییراتی است که در طی گرما دیدن در آن ایجاد می‌شود. با این وجود اصلا نگران نباشید، هیچ ماده‌ی مضری در هوا پخش نمی‌کند. مقادیر ترکیبات آلی فرار  (TVOC) خیلی کمتر از چوب معمولی است، چرا که مقدار بیشتر آن طی فرآیند گرمادهی بخار می‌شود.

در پایان از همه عزیزان درخواست میکنم از آرشیو کامل پاورپوینت معماری دیدن کنید .

 

 

 

۲ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X