پروژه برداشت خانه آیت الله خاتمی اردکان  دانلود پروژه
۱
(۱)

پروژه برداشت موزه رجال و مفاخر اردکان | خانه آیت ا… خاتمی

در خدمت همراه عزیز سایت معماری دی ال هستیم با پروژه برداشت خانه خاتمی یا پروژه موزه رجال که شامل نقشه های اتوکدی و همچنین ۴۴ عکس زیبا و با کیفیت عالی از تمام نقاط خانه خاتمی میباشد . لازم به توضیح است که چون عکسهای مربوط به پروژه دارای کیفیت عالی هستن برا همین این امر سبب شده که فایل مربوط به پروژه حجمش بیشتر باشد .

قدمت بنای این خانه به اواخر دوره قاجاریه می‌رسد به پدر سید محمد خاتمی تعلق داشته است. ورودی این خانه از قسمت شمال‌شرقی است و در قسمت غرب آن ۴ اتاق وجود دارد. در قسمت جنوب این خانه حیاطی بزرگ با یک تالار قرار دارد و در راهروی غربی تالار مطبخ جا نمایی شده و در پشت تالار یک حیاط کوچک نیز وجود دارد.

از عمده تزئینات این خانه عبارتند :

گچبری‌های قسمت شمال خانه، طاق‌های قسمت غرب , پیش‌گاه‌های زیبا , درهای چوبی و قدیمی اتاق‌ها و بادگیر زیبا.

پـروژه مـشـابـه:  پروژه روستا ۲ | معماری و بررسی روستای کاهو مشهد

خانه مرحوم آیت الله سید روح‌الله خاتمی در سال ۱۳۸۲ توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره ۹۱۱۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

از کوچه و ساباط مسجد که می گذری به طرف محله چرخاب به آب انبار قدیمی محله می رسید ، آب انبار مجد آب انباری که زمانی از پله های پایاب آن مردان و زنانی بالا و پایین رفته اند که حالا افتخار شهر و کشورمان هستند. آب انبار سر کوچه ای است کوچه ای با خانه هایی درخور ولی کوچک، قدم به قدم به انتهای کوچه که می رسید و از سایه و آفتاب کوچه باریک که می گذری یک بالاخانه نظرت را جلب می کند، در زیر بالاخانه دری چوبی کوچک و دولنگی.

پلان معماری موزه رجال و مفاخر اردکان

در را بگشا دهلیزی باریک و کوتاه، تو را به حیاط می برد، در میان دهلیز سه در است اولی دری که به بام و به طرف بالاخانه می رود. دومی و سومی درهایی است که به بیرونی و اتاق زمستانی سه دری می بردت، کمی دقت لازم است تا جلسه و محفل درس و بحث دینی و مذهبی را در آن ببینی. در میان جمع مردان دینی آینده، استادی باتدبیر و تدبر مردی روحانی نظرها را جلب می کند. آیت ا… سید روح الله خاتمی روحانی روشن ضمیر و مبارزر، امام جمعه و مدرس حوزه علمیه شهر است.

نقشه معماری خانه آیت الله خاتمی

آیت الله خاتمی بزرگ مردی که در شب دوشنبه دهم ماه مبارک رمضان سنه ۱۳۲۴ ه . ق دیده به جهان گشود، وی پس از اتمام دوران کودکی به تحصیل علوم دینی پرداخت و تا سن ۱۷ سالگی در اردکان و پس از آن برای ادامه تحصیل و کسب علم به اصفهان که در آن زمان مرکز آموزش علوم دینی بوده است می رود و تا سال ۵۵ ه . ق در آن شهر به کسب علم در علوم گوناگون می پردازد.

پـروژه مـشـابـه:  پایان نامه طراحی مسیر گردشگری ساحلی با تاکید بر ارتقا محیطی

وی پس از بازگشت به اردکان به تأسیس حوزه علمیه همت گماشت و در نهضت انقلاب اسلامی، رهبری شجاع و اثرگذار برای این شهر بود. مردی که سالها امام جمعه اردکان و یزد بود پس از یک دوره بیماری سایه حمایتش را در پنجم آبان ماه ۱۳۶۷ برکشید و به دیدار حق شتافت.

خانه ایت الله خاتمی در سالی که گذشت با تکمیل سیستم برق به نور پردازی مجهز گردید. و نیز برای راحتی بازدید کنندگان به آبسردکن مجهز شده و چون چندسالی از زمان مرمت اولیه بنا گذشته، نمایندگی میراث فرهنگی مرمتهایی را برای سلامت و سرزندگی بنا انجام داده است.

تصاویری زیبا از خانه آیت الله خاتمی

تصاویری از محیط اتوکدی خانه خاتمی

 

 

۱۲۹ مگابایت DWG – PIC

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۱ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X