پروژه تحلیل و بررسی روستای لیقوان تبریز  دانلود پروژه
۰
(۰)

پروژه روستا ۲ | روستای لیقوان تبریز | ۸۳ اسلاید

روستای تاریخی لیقوان که درزبان محلّی “لوان” یا “لیوان” ( به معنای آب های گرم که از دامنه سهند و از آثار آتشفشانی جاری می شود) می گویند،به استناد شواهد تاریخی،سکونت در لیقوان قدمتی دیرینه دارد و این روستا ازمجموعه دره های سهند که همیشه آب های گرم آن جاری بوده شکل گرفته است. این روستا در مکانی بن بست قرار گرفته که بعد روستا در قسمت جنوبی این منطقه بزرگترین مراتع برای چرای گوسفندان و دره ای بزرگ که به اصطلاح محلی به آن ممد دره می گویند برای زندگی ایلات و عشایر است که در واقع این دره مرز روستا با ایلات و عشایر این منطقه است.

پاورپوینت روستای لیقوان تبریز

دره سبز روستای لیقوان با آب و هوای کوهستانی و خنک و آب گرم معروفی که دارد، مهم ترین بهانه ای است که باعث شده به این منطقه لقب دره بهشت را بدهند. آب گرم لیقوان که از تغییرات زیرزمینی و بقایای آتشفشان خاموش کوه های سهند به وجود آمده است،در مجموع چند رودخانه را تشکیل می دهد و در کنار همین رودخانه آب‌های گوارایی از دل زمین می‌جوشد که به دلیل شرایط اقلیمی یکی از بهترین و غنی‌ترین آب‌های معدنی این سرزمین است. در پای همین رودخانه چند کوه استوار و باصلابت نیز وجود دارد که همان رشته کوه‌های سهند است که نامش میان کوه‌های ایران‌زمین نگین سبزی است.

پـروژه مـشـابـه:  رساله طراحی کتابخانه مرکزی ۱۵۵ صفحه

پروژه روستای لیقوان

از جمله مکان های دیدنی روستای لیقوان آب گرم( ایسّی سو)،در جنوب شرقی روستا و در کنار رودخانه لیقوان چندین آبگرم کوچک و بزرگ به نامهای طوله سر، بارالی و باغچه قره وجود دارد که با پیوستن این سه رود کوچک رودخانه لیقوان شکل می گیرد که بنا به تجارب مردم در رفع نارسایی‌های گوارشی مؤثراند.با توجه به این که تا نزدیکی آبگرم، راه آسفالت شده است، در فصل تابستان گروه کثیری از روستاییان و ایلات و عشایر منطقه، همچنین گردشگران غیربومی برای مداوا و استفاده از چشمه‌های معدنی ، اطراف آبگرم خیمه و خرگاه برپا می‌کنند. یکی از عجایب این منطقه در این است که در دو طرف رودخانه، آب گرم وجود دارد در حالی که از وسط آن ها رودخانه ی بسیارخنک و گوارای لیقوان می گذرد.

بررسی روستای تاریخی لیقوان تبریز

گورستان قدیمی لیقوان و خانه اربابی (حاج احتشام الدوله) ازمهم ترین جاذبه های تاریخی این روستا هستند، که مربوط به قرن هفتم هجری می باشد. سنگ نوشته هایی قدیمی فراوانی روی قبرها قرارگرفته است وجملات متعددی، به شکل ماهرانه روی سنگ ها حکّاکی شده است. البته این قبرستان هم مثل سایر قبرستان ها از دست سارقان و سودجویان در امان نمانده وبعضی از آثار باستانی آن را غارت کرده اند. این قبرستان یکی ازآثار ملی ثبت شده ی ایران است. که طی سالهای اخیر سازمان میراث فرهنگی استان جهت بازسازی آن اقدامات خوبی انجام داده است.

جهت دیدن پیشنمایش پاورپوینت روستای لیقوان اینجا کلیک کنید . و همچنین برای راحتی شما عزیزان ما اینجا آرشیو کامل پروژه روستا را برای شما سروران گرامی اماده کرده ایم .

 

پـروژه مـشـابـه:  پایان نامه و مطالعات طراحی مجتمع آبدرمانی

 

 

۵۰ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X