پروژه شناخت و بررسی معماری روستای برج استان مرکزی  دانلود پروژه
۵
(۱)

پاورپوینت روستای تاریخی برج اراک | ۳۹ اسلاید

منطقه ای که روستای برج در آن قراردارد (منطقه آستانه) دارای قدمتی به دیرینه تاریخ است، این منطقه تقریبا” در مرکز کشور ایران و همینطور درقلب فلات پهناور ایران واقع است. شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی این منطقه به گونه ای است که از روزگاران بسیار کهن پذیرای زندگی انسانی بوده است. حکیم ابوالقاسم فردوسی در بخش اسطوره ای کتاب شاهنامه که از روی خداینامه ( قدیمی ترین کتاب تاریخ شناخته شده ایران ) نوشته شده است به منطقه سربند اشاره دارد. بیش از صد بیت از اشعار شاهنامه اختصاص به وقایعی دارد که در روزگاران بسیار کهن در این منطقه اتفاق افتاده است .

مطالعات شناخت و بررسی روستای برج استان مرکزی

بنا به روایت شاهنامه ، کیخسرو پسر سیاوش که از سوی مادر نوه افراسیاب پادشاه توران و از سوی پدر نوه کیکاووس پادشاه ایران است، بعد از اینکه بربخش اعظم جهان مسکون زمان خود یعنی کشورهای ایران و توران مسلط می شود ، از اداره امور مملکت کناره گرفته و گرایش شدیدی به عبادت خداوند در خود احساس می کند. پس از چندی از طرف خداوند به او وحی می رسد که سلطنت را رها کند و تنها به عبادت خداوند بپردازد .

پـروژه مـشـابـه:  دانلود پاورپوینت بیوگرافی و آثار کامران دیبا معمار ایرانی ۹۱ اسلاید

پروژه روستای برج

از این رو لهراسب را به جانشینی خود انتخاب می کندو پس از خداحافظی از رستم و دیگر بزرگان ایران به همراه شش نفر از نزدیکترین یاران خود که همگی از معروفترین پهلوانان ایرانی هستند، راهی منطقه آستانه می شود که منطقه ای مذهبی و الهی است.

تحلیل و بررسی معماری روستای برج اراک

براساس آخرین تقسیمات سیاسی کشور ، روستای برج جزو دهستان آستانه از توابع بخش مرکزی و شهرستان شازند واقع در جنوب غربی استان مرکزی محسوب می گردد و فاصله آن تا مرکز شهرستان (شهر شازند) حدود ۱۸کیلومتر و تا مرکز دهستان(شهر آستانه) ۱۲ کیلومتر بوده و دسترسی این روستا به مرکز شهرستان از طریق جاده اصلی شازند-نور آباد صورت می‎گیرد.

 

 

۴ مگابایت Power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X