پروژه معماری طرح ۳ موزه جواهرات | پلان معماری | فایل های سه بعدی  دانلود پروژه
۰
(۰)

دانلود پروژه اتوکدی موزه جواهرات شامل : پلانهای معماری و فایل های سه بعدی

شرح مختصری از موزه جواهرات ملی ایران

موزه جواهرات ملی ایران خزانه بانک مرکزی ایران قرار دارد و به صورت موزه نیز استفاده می‌شود. این خزانه-موزه در ساختمان بانک مرکزی ایران در خیابان فردوسی تهران قرار دارد.

تاریخچه موزه جواهرات ملی

تا قبل از دوره صفوی پادشاهان ایرانی نسبت به جمع‌آوری، حفظ و نگهداری جواهرات و سنگهای زینتی اقدام نکرده بودند. در دوران صفوی پادشاهان با ارسال سفرایی به کشورهای مجاور اقدام به خریداری و جمع‌آوری و حفظ جواهرات موجود و خریداری شده کردند.

حمله افغانها

پس از حمله افغان‌ها به ایران مقداری از این جواهرات به افغانستان فرستاده شد که با همت نادر بخش زیادی از آنها به ایران بازگردانده شد. نادرشاه‌افشار جهت بازپس گیری بخشی از این جواهرات که به هندوستان فرستاده شده بود، نامه‌های متعددی را برای پادشاه هند فرستاد، اما چون جوابی نیافت با سپاه خویش راهی هندوستان شد. لشکرکشی نادر موجب آن شد که پادشاه هند هدایا و جواهرات زیادی را به نادر اهدا کند.

پـروژه مـشـابـه:  پروژه کامل موزه سه بعدی شامل فایل رویت و پلان معماری موزه

بخش زیادی از هدایا و غنایمی که نادر از هندوستان جمع‌آوری نموده بود هرگز به ایران نرسید. نادر پس از بازگشت به ایران به رسم آن روزگار بخشی از غنایم و هدایا را به حکام، امیران و پادشاهان کشورها و دیارهای اطراف ایران بخشید، مقداری از غنایم به آستان‌امام‌رضا(ع) و بخشی دیگر را به سپاهیان اعطا نمود.

پس از قتل نادر شاه یکی از سردارانش به نام احمد بیگ افغان ابدالی دست به غارت جواهرات خزانه زد و بخشی از این جواهرات منجمله الماس کوه نور که بعدها (احتمالاً بالاجبار) به ملکه انگلیس اهدا شد هرگز به ایران بازگردانده نشد.

 

منبع مطالب فوق : سایت ویکیپدیا

 

تصاویری از محیط اتوکدی پروژه موزه جواهرات

 

پروژه معماری طرح ۳ موزه جواهرات | پلان معماری | فایل های سه بعدی  دانلود پروژه

 

۲۰ مگابایت DWG – RVT

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X