پروژه کامل طراحی ویلا | پلان معماری ویلا + سه بعدی  دانلود پروژه
۱
(۱)

معنی لغوی ویلا

پروژه کامل طراحی ویلا (به فرانسوی و انگلیسی: Villa) به ساختمانی گفته می‌شود که در تعریف امروزه از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولاً آن را در اطراف شهرها یا در ییلاق‌ها می‌سازند. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز به شهروندان اجازهٔ ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند.

تاریخچه طراحی ویلا

ساخت ویلاها از جمهوری روم باستان شروع شد و در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند افراد طبقه بالای اجتماع به صورت ویلا در محوطه‌ها یا باغ‌های وسیع ساخته می‌شدند که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلسیا کاربریشان تغییر کرد و به صورت صومعه استفاده می‌شدند و در قرون وسطی بعد از تعمیر و تغییراتی دوباره به صورت ساختمان‌های اشرافی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

فرهنگ طراحی ویلا در کشور ایران

در ایران در فرهنگ عامه معمولاً به خانه‌هایی که نمای چهار طرف داشته باشند یا سقف شیب‌دار داشته باشند خانه‌های ویلایی گفته می‌شود و در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شدند و با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد ولی در حومه و شهرک‌های ویلاها به چشم می‌خورند.

پـروژه مـشـابـه:  پروژه کامل موزه سه بعدی شامل فایل رویت و پلان معماری موزه

منبع مطالب فوق : سایت ویکیپدیا

پروژه معماری ویلا با استخر سرپوشیده ( فایل اتوکدی، رویت، تری دی مکس، رندر، پوستر و PSD)

در خدمت سروران و همراهان عزیز سایت معماری دی ال هستیم با پروژه کامل ویلا با استخر سرپوشیده که شامل فایل اتوکدی، رویت، تری دی مکس، رندر، پوستر و PSD) میباشد . در این پروژه به این مسئله دقت شده است و ما شاهد کد ارتفاعی مختلفی در این پروژه هستیم. پروژه ویلایی که پیش رو دارید در سه طبقه با متراژهای مختلف طراحی شده است .

توضیحات تکمیلی پروژه ویلا

طبقه زیر زمین این پروژه با متراژ ۴۵۶ متر به استخر بزرگی اختصاص داده شده است. تنها راه دسترسی به این طبقه از طریق پله یک طرفه است که در ضلع شرقی ویلا قرار دارد. بعد از ورود به طبقه زیر زمین به کد ۴.۶۰ – می‌رسید. سپس با یک فضای تقسیم روبرو هستین که استخر در آن قرار دارد. و در سمت راست خود سونا خشک و سونا بخار را دارید. دورترین نقطه از ورودی به تاسیسات اختصاص داده شده است که با استفاده از در از قسمت اصلی استخر جدا شده است.

مطالب مشابه :

پروژه کامل ویلا ساحلی ( فایل اتوکدی، تری دی مکس، رندر،‌ پوستر و PSD )

دانلود نقشه تاسیسات مکانیکی ساختمان ویلایی دارای موتورخانه ، استخر و جکوزی

پروژه معماری ویلا ( رندر , شیت بندی , فایل اتوکدی )

طبقه همکف پروژه ویلا دارای ورودی‌های مختلفی است که ورودی اصلی آن در ضلع جنوبی پروژه قرار دارد. متراژ کلی طبقه همکف ۹۷۹ متر است. کد ارتفاع این طبقه از سطح زمین ۰.۰۰ است. یعنی کف طبقه همکف با سطح زمین هم تراز است. یکی از فضاهایی که در این طبقه طراحی شده است پارکینگ است که با ورودی مجزا در قسمت غربی طراحی شده است که گنجایش ۲ ماشین را دارد. پس از ورود از ورودی اصلی چیزی که با آن روبرو می شوید راه‌پله دو طرفه‌ای است که شما را به طبقه دوم هدایت می‌کند و در سمت راست شما فضایی تقسیمی هست که قسمت‌های مختلفی من جمله پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه را به دور خود دارد. در سمت چپ نیز اتاق مهمان و اتاق کار قرار گرفته شده است.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت بررسی دبیرستان هنرهای بصری و نمایشی لس آنجلس

طبقه اول پروژه ویلا

در طبقه اول بیشتر فضاهای خواب قرار گرفته است که در لابی آن فضاهای نشیمن قرار دارد. این طبقه با کد ارتفاع ۴۸۰ + در ۵۰۰ متر طراحی شده است. این طبقه از ۴ اتاق خواب تشکیل شده است که طراحی آن بصورت مستر است. طبقه سوم یا همان زیر شیروانی به اتاق خواب اختصاص داده شده است که ۲۵۰ متر و بصورت مستقل از دیگر طبقات طراحی شده است. این طبقه فضاهایی چون سرویس، آشپزخانه، حمام، ناهار خوری و نشیمن را دارد.

مدارک و مستندات موجود در  داخل پروژه کامل ویلا

فایل اتوکدی قابل ویرایش

فایل رویت قابل ویرایش

فایل تری دی مکس

۶ رندر با کیفیت عالی

۲ پوستر حرفه‌ای

PSD لایه‌باز

پلان های ترسیمی ویلا شامل :

پلانهای معماری

سایت پلان

پلان طبقه زیر زمین

پلان طبقه همکف

پلان طبقه اول

پلان طبقه دوم

نماها در چهار جهت

برشهای A_A و B_B و C_C

پلان مبلمان

تصاویری از محیط پروژه ویلا

 

پروژه کامل طراحی ویلا | پلان معماری ویلا + سه بعدی  دانلود پروژه

 

 

 

۴۲۷ مگابایت DWG-RENDER-PSD-POSTER-RVT-3DMAX

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۱ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X