پروژه مرمت خانه حاج نصیر اردکان + نقشه اتوکدی  دانلود پروژه
۰
(۰)

پاورپوینت مرمت خانه حاج نصیر | ۵۷ اسلاید + نقشه اتوکدی

عناصر اصلی و فرعی سازنده مجموعه خانه حاج نصیر ، خطوط ناظم نماها و فضاها ، نحوه استقرار و مجاورت فضاهای باز ، نیمه باز و بسته و هنرهای وابسته معماری و بسیاری عوامل و عناصر و کیفیات دیگر از این دست است . مجموعه خانه حاج نصیر است علاوه بر آنچه در موضوع بناهای تاریخی قابل تصور است از دو دیدگاه و تصور دیگر نیز می توان برخوردار شد .

دیدگاه اول :

مفهوم مجموعه به نوعی نظام تکوینی از ارتباط بین اجزاء مجموعه اشاره می گردد که به لحاظ سیر تاریخی این تکوین از ویژگی های خاص و ارگانیزم و هارمونی و همجواری برخورداراست و این جاذبه در کنار تنوع اجزاء سازنده مجموعه بسیار چشمگیر است .

دیدگاه دوم :

با تمام وجود خصوصیات پیش گفته گاهی نوع استقرار اجزاء مجموعه در دستگاه و شاکله ای تعریف می گردد که بدلیل ویژگیهای خاص خود شیوه ای خاص از روابط فرهنگی و اجتماعی را در معرض دیدار مردم قرار می دهد . درونگرا بودن خانه های اقلیم گرم و خشک این وظیفه را برعهده دارند .

پـروژه مـشـابـه:  مطالعات پایان نامه طراحی موزه صنایع دستی ۱۰۸ صفحه

مجموعه درون محله ای علی بیگ را می توان بصورت زیر وصف کرد :

تنوعی از بناها را که از حیث تاریخ ، شیوه معماری ، اجزاء سازنده بنا و نیز مرتبه اجتماعی صاحبان آن در خود جای داده است در معرض دیدار و استفاده بهره برداران قرار می دهد . و از آنجا که بزرگترین هدف در احیاء این خانه با تغییر کاربری به رستوران معرفی ارزش های فرهنگی تاریخی و رونق دادن به آن است .اینخانه نگاه فراگیرتر و خاص تری را به نسبت موارد مشابه ارائه می نماید.

تصاویری از محیط مجموعه خانه حاج نصیر

 

تصاویری از محیط پروژه مرمت خانه حاج نصیر

 

۴۶ مگابایت power point – DWG

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X