آموزش نحوه رندر گرفتن از صحنه داخلی | PDF
با سلام و درود خدمت همراهان عزیز سایت معماری دی ال در بخش آموزش نرم افزار های معماری با آموزش رندر گرفتن در vray در قالب مقاله آموزشی خدمت عزیزان هستیم . در ادامه با ما همراه شوید . این آموزش در قالب پنج بخش به شرح زیر آماده و جمع بندی شده است .
بخش ۱ : تنظیمات vray
بخش ۲ : رندر گرفتن با متریال ها
بخش ۳ : رندر گرفتن تصویر نهایی
بخش ۴ : آخرین تغییرات
بخش ۱ : آموزش تنظیمات Vray
- مرحله ۱ : رندر اول
۱٫۱ فایل max.tutorial_vray_appartement را باز کنید .
۲٫۱ موتور رندر را روی Vray تنظیم کنید .
چون تنظیمات vray برای گرفتن یک رندر سریع مناسب نمی باشد ما یک سری تغییرات برای به دست داشتن رندر سریع اعمال می کنیم .
۳٫۱ گزینه mtl Override را در پانل switches Global فعال کنید . دکمه بعد از این گزینه را زده و متریال vRayMtl default را انتخاب کنید.
۴٫۱ گزینه type sampler image را روی حالت Fixed قرار دهید .
۵٫۱ رزولیشن خروجی تصویر را روی ۳۲۵*۴۰۰ تنظیم کنید .
۶٫۱ در پانل system گزینه size region را روی ۳۲ * ۳۲ تنظیم کنید .
۷٫۱ به صورت دلخواه می توانید گزینه stamp frame را روشن کنید تا زمان رندر برای شما نمایش داده شود.
۸٫۱ صحنه را رندر بگیرید.
- مرحله ۲ : preview GI
۱٫۲ در پانل illumination Indirect گزینه GI را فعال کنید .
۲٫۲ گزینه cache light را برای هر ۲ موتور اولیه و ثانویه رندر انتخاب کنید . (engine bounces Secondary & Primary )
۳٫۲ چون می خواهیم یک رندر سریع بگیریم در پانل cache Light مقدار subdivs را برابر ۵۰۰ قرار دهید . در آینده ای ن عدد را تا ۱۰۰۰ افزایش می دهیم .
۴٫۲ گزینه Samples .Interp را در بخش map light برابر ۵ قرار دهید تا رندر سریعتری داشته باشید .
۵٫۲ گزینه phase calc show را در بخش map light روشن کنید .
۶٫۲ رندر بگیرید.
ادامه بخش اول میتوانید در پایین به صورت کامل دانلود کنید .
بخش ۲ : رندر گرفتن با متریال
- مرحله ۱ : رندر گرفتن با متریال
۱٫۱ گزینه mtl override را در پانل switches Global خاموش کنید .
۲٫۱ در همان پانل گزینه limit Depth Max refractive/reflective را روشن کنید.
۳٫۱ GI را خاموش کنید.
۴٫۱ در پانل sampler QMC مقدار threshold noise را روی ۰۰۵٫۰ قرار دهید.
۵٫۱ رندر بگیرید.
ادامه آموزش را در پایین صفحه دانلود کنید
بخش ۳ : رندر گرفتن تصویر نهایی
حالا زمان آن رسید است که ما تصویر نهایی را رندر بگیریم.
- مرحله ۱ : تنظیم rayV برای کیفیت خروجی بالاتر
۱٫۱ رزولیشن تصویر را روی ۱۳۰۰ *۱۶۰۰ تنظیم کنید .
۲٫۱ مقدار size region render را برابر ۶۴ *۶۴ تنظیم کنید.
ما باید پارامترهای map irradiance را تنظیم کنیم . چون مقدار روزلیشن را ۲ برابر کرده ایم میتوانیم مقدار min و max را در map irradiance کاهش دهیم .
۳٫۱ preset map irradiance را روی حالت custom قرار دهید.
۴٫۱ rate min را برابر ۵ قرار دهید.
۵٫۱ rate Max را برابر ۳ قرار دهید.
بخش ۴ : آخرین تغییرات تصویر
تصویر به نظر خوب می رسد ولی گاهی شما می خواهید آن را اندکی روشنتر یا تیره تر کنید . به جای تغییر نور صحنه و رندر مجدد می توانید اینکار را در یک نرم افزار ویرایش تصویر انجام دهید .
برای مثال در اینجا همین تصویر است که گاما آن افزایش یافته است . من از یک فایل PNG و فوتوشاپ برای این کار استفاده می کنم ولی شما میتوانید این کار را با هر نرم افزاری که مایل هستید انجام دهید .
برای طبیعی تر شدن صحنه می توانید اندکی سایه شعاعی به گوشه های تصویر اضافه کنید .
ادامه …
سایت معماری دی ال مفتخر است بهترین آموزش نرم افزار های معماری و همچنین پروژه های معماری با افتخار تقدیم همه دانشجویان و مهندسین عزیز کند . با تشکر مدیر سایت
مطالب مشابه :
آموزش پست پروداکشن سریع رندر داخلی
دانلود آموزش وارد کردن فایل DWG به ۳DS max
دانلود آموزش رایگان تنظیم رنگ پس زمینه نرم افزار اتوکد
دانلود مقاله آموزش رفع خطای سیاه شدن متریال ادیتور در نرم افزار ویری
مقاله آموزش پراکسی در نرم افزار اسچکاپ
دانلود مقاله آموزش تنظیمات Dimension
[dlbox title=”دانلود آموزش رندر گرفتن در ویری” link=”http://dl.porozhedl.ir/uploads/Rendering-an-interior-scenememaridl.com_.pdf” type=”PDF” size=” 2 مگابایت ” pass=” در صورت نیاز ( Memaridl.com ) “]