پاورپوینت تحلیل و بررسی آرامگاه شاه نعمت الله ولی کرمان 133 اسلاید  دانلود پروژه
۵
(۱)

آرامگاه یا آستانه شاه نعمت‌الله ولی بنایی مربوط به دوره صفوی است که در شهر ماهان در استان کرمان بنا شده است. این بنا یا اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۳۲ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. بنابراین قصد داریم در بخش پاورپوینت معماری سایت معماری دی ال پاورپوینت جامع تحلیل و بررسی آرامگاه شاه نعمت الله ولی کرمان در قالب پروژه برداشت آستانه شاه نعمت الله ولی کرمان در ۱۳۳ اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز کنیم .

معماری آرامگاه شاه نعمت الله ولی

این بنا که امروزه ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت دارد، در آغاز به شکل یک تک بنا با گنبدی بلند بر فراز فضایی چهار گوش درون باغ بزرگی بوده که در دوره‌های بعدی بناهای دیگری در کنار آن ساخته شده‌است. عمارت تاریخی مرقد شاه نعمت‌الله ولی، صحن‌ها و رواق‌های پیرامون آن نزدیک به شش هزار متر مربع گستردگی دارد. این عمارت آمیخته‌ای هنر معماری شش سده اخیر است. آرامگاه در آغاز یک تک بنا در میان باغی پهناور بود و در نمای بیرونی خود از تزئینات نماسازی و کاشیکاری بهره‌مند بوده‌است. هم اینک نیز بخشی از این نماسازی با کاشیکاری معرق و زیبا با نقش اسلیمی و رنگهای لاجوردی، فیروزه‌ای، سفید و زرین در سر در باختری مقبره دیده می‌شود. دو گلدسته بلند، رواق شاه عباسی و دارالحفاظ، سردر محمد شاهی، صحن وکیلی، صحن اتابکی و صحن میرداماد از دیگر بخش‌های آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی هستند. ویکیپدیا

پـروژه مـشـابـه:  آموزش رفع خطای سیاه شدن متریال ادیتور در نرم افزار ویری

معمای عدد ۱۱ در معماری آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی

یکی از نکات جالب توجه معماری آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی استفاده از عدد ۱۱ در آن است که وینسنت کارلز پژوهشگر رشته ریاضی از کشور هلند موفق به کشف آن شد. وی با مطالعاتی که بر روی طرح گنبد فیروزه ای این آرامگاه انجام داد پی به این مسئله برد که گنبد به ۱۱ قسمت مساوی تقسیم شده‌است. قاعده این ۱۱ قسمت در پایین گنبد قرار دارد و راس‌های آنها در بالای گنبد و در کنار یکدیگر واقع شده‌اند. از نظر ریاضی، معمولاً محیط دایره به قسمت‌های مساوی زوج تقسیم می‌شود و انتخاب عدد ۱۱ برای تقسیم گنبد و طراحی آن بسیار جالب توجه است.

مطالب مشابه :

پاورپوینت بررسی آرامگاه ارسلان جاذب مشهد

پاورپوینت تحلیل و بررسی آرامگاه بوعلی سینا همدان

پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه خیام | عطار نیشابوری | کمال الملک و آرامگاه استاد مشکاتیان

این کار از نظر علم ریاضی بسیار مشکل است و این سؤال را به ذهن می‌آورد که چطور این ۱۱ قسمت مساوی بر روی یک گنبد با یکدیگر جفت و جور شده‌اند؟ به احتمال قوی معماران آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی با این کار قصد دادن پیامی را داشته‌اند. بررسی عدد ۱۱ و حروف ابجد نشان می‌دهد که این عدد معادل کلمه «هو» است که به معنای «الله» به کار می‌رود. احتمالاً این عدد نشان از ایمان و خلوص شاه نعمت‌الله ولی دارد. ویکیپدیا

فهرست و عناوی اصلی پاورپوینت تحلیل و بررسی آرامگاه شاه نعمت الله ولی کرمان

تاریخچه

موقعیت جغرافیایی

خیابان های اطراف بنا

بناهای شاخص اطراف

پـروژه مـشـابـه:  پروژه مرمت و احیاء خانه طبیب زاده اصفهان

بناهای همجوار و دسترسی های اطراف بنا

سلسله مراتب وراههای دسترسی به بنا(خیابان ها)

ورودی های فرعی

حجم و چشم اندازهای بیرونی بنا (دید انسانی)

جداره های خارجی بنا (نمای خارجی)

خط آسمان بنا

تصاویر دید پرنده

دید انسانی از بنا

نماهای داخل بنا

معرفی تک فضاهای داخلی

سلسله مراتب ورودی

کف سازی

جداره ها

انواع تزیینات دوبعدی (نقوش، قاب بندی ها و…)

انواع قوس ها (باربر، تزیینی)

سنگ نوشته ها

سقف

انواع تزیینات سه بعدی

کاربندی

مقرنس

مصالح، جنسیت ها و بافت ها

انواع دتایل های ساختمانی

عناصر تاسیساتی

ملحقات بنا (اشیاء اضافه شده به بنا)

عناصر الحاقی جدید

انواع گیاهان

تصاویری از محیط پروژه برداشت آرامگاه شاه نعمت الله ولی کرمان

تکمیلی :

پروژه پیش رو ( پاورپوینت تحلیل و بررسی آرامگاه شاه نعمت الله ولی کرمان ) برای اولین بار در فروشگاه معماری سایت معماری دی ال در قالب فایل پاورپوینت در ۱۳۳ اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه تقدیم میگردد . شما میتوانید با خرید و دانلود فوری پروژه برداشت از بناهای تاریخی آستانه شاه نعمت الله ولی یکی از جامع ترین پاورپوینت معماری در آرشیو پروژه معماری خود داشته باشید .

 

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X