معماری اقلیم سرد و کوهستانی | روستای یاسه چاه  دانلود پروژه
۵
(۱)

روستای یاسه چاه شهرکرد

روستای یاسه چاه در محدوده میانکوهی (کوهستانی) شمال شهرستان شهرکرد استقرار یافته و بافت مسکونی متراکمی دارد. خانه‌های روستاییان با سقف‌های مسطح، در شیب دامنه کوه و در کنار هم و به طور پلکانی ساخته شده‌اند. مصالح به کار رفته در خانه‌های قدیمی، خشت، گل، چوب و سنگ می‌باشد، اما در ساخت خانه‌های جدید از آهن، سیمان، آجر، سنگ و گچ نیز استفاده می‌شود. پیرامون روستای یاسه چاه را باغات وسیع فرا گرفته و جلوه جذابی به آن بخشیده است.

پاورپوینت معرفی روستای یاسه چاه

وجود خانه های پلکانی روی هم واقع شده، استفاده برخی از خانواده هااز پشت بام دیگری برای محوطه حیاط و وجود دالان های قدیمی که اهالی در گذشته از آن برای ایجاد پوشش امنیتی استفاده می کردند،زیبایی چشم نوازی به این منطقه بخشیده است. اهالی روستا در گذشته،یک’دالان تونل شکل گلی ‘ از ابتدا تا انتهای روستا احداث کرده اند که با گذشت یک قرن این دالان هنوز پابرجاست.

شرایط اقلیمی و خصوصیات آب و هوایی

سلسله جبال البرز و زاگرس نواحی مرکزی ایران را از دریای خزر در شمال و جلگه بین انهرین در غرب جدا می کنند. کوههایی نیز به صورت منفرد در مرکز و شرق ایران وجود دارند از جمله کوه تفتان، شیر کوه و…

پـروژه مـشـابـه:  پروژه تحلیل و بررسی بازار قزوین

کوهستانهای غربی که دامنه های غربی رشته کوههای فلات مرکزی ایران و سراسر کوههای زاگرس را در بر میگیرد از مناطق سردسیر کشور به شمار می آیند. و جنگل های تنگ بلوط، نارون و افرا وجود دارد.

 

۱۴ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X