پاورپوینت بررسی و معماری روستای پارام هریس  دانلود پروژه
۰
(۰)

پروژه روستا ۲ – روستای پارام هریس در قالب ۱۱۶ اسلاید

معرفی مختصر روستای پارام

روستای پارام از روستاهای دهستان بدوستان شرقی بخش مرکزی شهرستان هریس می باشد که دارای وضع طبیعی کوهستانی است. این روستا از نطر موقعیت استقرار جغرافیایی در گوشه غربی دهستان واقع و با روستای سرای از غرب، روستای موسی لو از حنوب شرقی، روستاهای واقع در محور منتهی به هریس از شمال و شهر هریس (از سمت شرقی) هم مرز می باشد. راه ارتباطی روستا با سایر روستاها شوسه یوده که تا حدودی نیز دسترسی به این روستا را با مشکل مواجه می سازد.

پروژه شناخت و طراحی معماری روستای پارام

از تاریخچه و علل پیدایش روستا که بیانگر قدمت آن باشد اطلاعات مدون و مکتوبی در دست نمی باشد اما طبق نظر معتمدین محلی و ریش سفیدان روستای مورد مطالعه حدود ۵۰۰ سال قدمت داشته که مکان اصلی روستا محلی مرسوم به چمن زمین بوده که کهریزی در آن وجود داشت به مرور زمان روستاییان به محل فعلی نقل مکان کرده اند که دلیل عمده آن وجود چشمه های پر از آب ذکر شده است.

پـروژه مـشـابـه:  پروژه کامل طراحی پلازای فرا محله ای با رویکرد احترام به طبیعت به همراه تمام مدارک معماری

شناخت عوامل موثر در شکل گیری روستا و مراحل توسعه آن

همانطوریکه معلوم می گردد در شکل گیری و توسعه هر سکونتگاه انسانی عوامل مختلفی ثاثیر گذارند که در رده بندی کلی می توان به عوامل طبیعی و اجتماعی اشاره نمود. عوامل طبیعی از نوع شریانهای آبی،تپوگرافی زمین، عوامل و عوارض طبیعی (ارتفاعات) و عوامل اجتماعی از نوع سکونت فرد یا گروهی در یک محل و فراهم شدن زمینه های اسکان برای سایرین باعث توسعه کالبدی هر کانونی می گردد.

پاورپوینت روستای پارام هریس

روستای پارام نیز در اولویت اول به دلیل حاصلخیزی منطقه، وجود شریانهای آبی نظیر پارام چای و سایرآبهای زیر زمینی شکل گرفته و در مذراحل بعدی با بهره برداری از امکانات محیطی توسط ساکنین پایدار مانده است. بر اساس بررسیهای میدانی روستای پارام در ۴ مرحله توسعه یافته که به ترتیب شامل اشاقا پارام (هسته اصلی به مرکزیت مسجد جامع )، وسط محله ، قلعه دالی و خرمن بری است

شناخت کیفیت ابنیه روستا

ابنیه روستای پارام از نظررده بندی شامل ابنیه نوساز ، قابل نگهداری و مرمتی است که هر یک از این ابنیه بیانگر قدمت احداث واحد های مسکونی و نحوه توسعه ادواری روستا طی دوره های گذشته است.

تصاویری از محیط پروژه روستا

پاورپوینت روستای پارام

 

 

۱۵ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

پـروژه مـشـابـه:  پروژه روستا ۲ | روستای کوهگیر سفلی استان قزوین ۶۰ اسلاید قابل ویرایش

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X