پاورپوینت بررسی و معماری روستای دم قنات فارس  دانلود پروژه
۵
(۱)

پروژه روستا ۲ | روستای دم قنات استان فارس | ۱۲۰ اسلاید

از لحاظ موقعیت نسبی روستای دم قنات ، از شمال به جاده شیراز- سپیدان، از غرب به زمینهای کشاورزی و منابع طبیعی از جنوب به زمینهای کشاورزی و باغات و از شرق به زمینهای کشاورزی محدود می گردد. این روستا در منطقه ی کوهستانی واقع شده است و اکثر منازل مسکونی موجود در روستای دم قنات در جلگه ساخته شده است . ارتفاع این روستا از سطح دریا حدوداٌ ۱۹۶۰ متر می باشد .

همچنین در ادامه در خدمت شما عزیزان هستیم با آرشیو کامل پروژه روستا که دانشجویان و طراحان عزیز میتوانند از طریق همین آرشیو پروژه های روستا مورد نظر خود را پیدا کنند .

مراحل توسعه و پیشرفت روستا

مرحله اول توسعه روستا که حول هسته اولیه در قسمت جنوبی روستا شکل گرفته بصورت قلعه ای تاریخی بوده است که مربوط به قبل از سال ۱۳۲۰ می باشد. این قلعه هم اکنون بصورت مخروبه که تنها ۳ الی ۴ اتاق از آن باقی مانده است وجود دارد. مصالح بکار رفته در ساختمانهای این دوره اکثراً از خشت و گل بوده است. همین امر سبب شده است تا از بافت این دوره آثار قابل ملاحظه ای وجود نداشته باشد.

پـروژه مـشـابـه:  رساله کامل طراحی انستیتوی گل و گیاه

کیفیت بناهای موجود در روستا

کیفیت ابنیه روستا را می توان به ابنیه نوساز، مرمتی، قابل نگهداری و تخریبی تفکیک نمود. براساس ممیزی به عمل آمده از ساخت و سازهای صورت گرفته در روستای دم قنات، تعداد کل واحدهای مسکونی روستا نزدیک به ۱۳۱ واحد می باشد، که در ذیل به بررسی کیفیت ابنیه روستا می پردازیم.

شناخت تاریخچه و علل پیدایش روستا و وجه تصمیه

هسته اولیه روستا که در قسمت مرکزی روستای فعلی قرار دارد قلعه ای قدیمی بوده که قدمت آن به حدی است که حتی مردم محلی و کهنسالان روستا نیز تاریخچه آن را به یاد نمی آورند. براساس مطالعات و بازدیدهای میدانی و مصاحبه با اعضاء شورای روستا و ریش سفیدان و دهیار، قدمت روستا بیش از آن چیزی است که مردم از آن یاد می کنند.

پروژه روستای دم قنات

پیشینه روستا به دوره ای بر می گردد که روستا به شکل قلعه ای دو طبقه ، توسط مالک ( میرزا محمد باقر خلیلی ) ساخته شده بوده و به هر کدام از مردم روستا یک اتاق در طبقه پایین و یک اتاق در طبقه بالا واگذار شده بود، که اتاق بالا برای سکونت اهالی روستا و اتاق پایین به منظور استفاده دام بوده است.

 

۳۶ مگابایت Power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

پـروژه مـشـابـه:  پروژه کامل استادیوم ورزشی فوتبال + رویت و پلان معماری

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X