پاورپوینت تحلیل هتل طلوع خورشید چین و برج العرب ( بررسی دو نمونه خارجی هتل ) 66 اسلاید  دانلود پروژه
۵
(۱)

هتلی کمپینسکی طلوع خورشید واقع در حاشیه دریاچه یانگی (Yanqi) در اطراف پکن در چین می‌باشد که نمای آن شبیه طلوع خورشید است که از افق سر برمی‌آورد. بنابراین در بخش پاورپوینت معماری سایت معماری دی ال پاورپوینت تحلیل هتل طلوع خورشید چین و تحلیل برج العرب ( بررسی نمونه موردی هتل ) در قالب ۶۶ اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه تقدیم همراهان عزیز میگردد .

هتلی کمپینسکی طلوع خورشید واقع در حاشیه دریاچه یانگی (Yanqi) در اطراف پکن در چین می‌باشد که نمای آن شبیه طلوع خورشید است که از افق سر برمی‌آورد. ساخت این هتل پس از ۲۴ ماه در نوامبر ۲۰۱۴ به اتمام رسید و در فوریه ۲۰۱۵  بطور رسمی افتتاح گردید. این سازه توسط طرح معماری شانگهای هادو (Shanghai Huadu Architect Design)  طراحی شده که ۹ هزار و ۳۰۰ کارگر در ساخت‌ و ساز این هتل فعالیت داشتند .

معماری هتل طلوع خورشید

این هتل به صورت دایره‌ای ‌شکل با ارتفاع ۹۷ متر بوده که در ۲۱ طبقه ساخته شده است و شامل ۳۰۶ اتاق مهمان و سوییت، اتاق‌های ملاقات، امکانات تفریحی، امکانات ورزشی و انواع رستوران‌ها و کافه‌ها است. نوارهای نورانی به صورت دایره‌وار در ارتفاع این ساختمان قرار گرفته و هنگامی که از گوشه به ساختمان هتل نگاه کنید، دایره‌ها به شکل بیضی نمایان می‌شوند که ظاهر آن شبیه لوح فشرده (CD) است که داخل زمین قرار گرفته است.  اما این جذابیت تنها منحصر به ظاهر و نمای سازه هتل نمی‌شود بلکه ویژگی‌ها و قابلیت‌های ابداعی و خلاقانه داخلی این هتل نیز آن را به سازه‌ای متمایز تبدیل کرده است. در این هتل، از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت اصلی برای گرمایش و سرمایش ساختمان استفاده می‌شود.

معرفی هتل طلوع خورشید

به عبارتی، این ساختمان نخستین هتلی است که در آن از سیستم تولید برق گازی به‌منظور کاهش مصرف انرژی استفاده می‌شود. پنل‌های خورشیدی بر روی نمای ساختمان و به‌منظور تولید برق نصب گردیده است. از چهار لایه شیشه برای عایق‌بندی بهتر ساختمان استفاده شده است. سطح خارجی هتل ۱۸۰۷۵ مترمربع است که با ۱۰۰۰ پانل شیشه‌ای جذاب پوشیده شده است تا نور شگفت انگیز خورشید را در تمام هتل منتشر نماید. در کنار تمام قابلیت‌های این هتل، سیستم کنترل هوای داخلی ساختمان نیز برای بهبود کیفیت هوا تعبیه شده است. این سازه به‌گونه‌ای طراحی شده که تحمل زمین‌لرزه‌هایی تا ۸ ریشتر را نیز دارد. سیستم‌های تولید انرژی هوشمند، این هتل را ساختمانی سبز رقم زده است که تولید انرژی خورشیدی و گاز طبیعی نمونه‌ای از این موارد است. این هتل همچنین دارای یک سیستم کنترل هوا برای داخل ساختمان است که باعث بهبود کیفیت هوا و طراحی بهتر شده است.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت صنعت جی اف ار سی GFRS در ساختمان سازی ۱۱۳ اسلاید

مطالب مشابه :

رساله معماری هتل | ۱۵۴ صفحه

پروژه تحلیل و بررسی نمونه موردی هتل (طرح ۴) | HOTEL DOBAN

پاورپوینت تحلیل هتل اسپیناس پالاس ۵۵ اسلاید | Espinas Palace Hotel

برج العرب

برج العرب که در زبان عربی به معنای برج عربی می باشد بر روی جزیره ای بنا شده که ساخت دست بشر است این جزیره به کشوردبی بسیار نزدیک بوده به طوری که یک گذرگاه کوچک این هتل را به دبی مربوط می کند. برج العرب آسمانخراش دارای پایه بسیار استواری است چراکه ستونهای پایه آن که در حدود ۴۰ متر می باشند در زیر بستر دریا جای دارند. ارتفاع ساختمان این هتل بیشتر از آنی است که به چشم می خورد .

ویژگیهای برج العرب

این ساختمان که در کنار ساحل جمیرا بنا شده از ساحل فاصله دارد و اطراف آن را آب فرا گرفته است. مجموعه به کمک یک پل به ساحل مرتبط می شود و دسترسی زمینی به ساختمان از طریق همین پل صورت می گیرد .ساختمان برج به واسطه فاصله ای که از ساحل دارد و همین طور نما و فرم کلی آن همانند قایقی بزرگ می نماید که در کنار ساحل پهلو گرفته است .

فهرست و عناوین اصلی پاورپوینت تحلیل هتل طلوع خورشید چین و برج العرب

تحلیل موردی هتل

هتل طلوع خورشید درچین

برج العرب

موقعیت منطقه

معرفی بنا

معماری بنا

پلان طبقه همکف

پلان طبقه اول

پلان طبقات اقامتی

لابی

آسانسور ها

سزویس های بهداشتی

واحدهای تجاری (طبقه اول )

اداری و مدیریت

پذیرش

خدماتی

طبقات

سرویس

برش

رستوران ها

رستوران زیر دریا

رستوران معلق ( المنتهی )

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت درس نماد شناسی | نماد بزکوهی

لابی در قسمت فوقانی برج

معایب و مزایای هتل العرب

متریال نما

وید

سازه در معماری

راه رو های اطراف وید

سازندگان این پروژه

تکمیلی :

پاورپوینت پیش رو که هم اکنون با عنوان پاورپوینت تحلیل هتل طلوع خورشید چین و برج العرب برای اولین بار در فروشگاه معماری سایت معماری دی ال برای بررسی دو نمونه خارجی هتل پرداخته ایم که در قالب ۶۶ اسلاید قابل ویرایش میباشد . شما میتوانید با خرید و دانلود فوری این پاورپوینت برای طراحی پروژه معماری خود از چند نمونه خارجی هتل الگو بگیرید .

 

 

 

27 مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X