پاورپوینت تحلیل و بررسی مسجد تاریخی روستای ننج ملایر  دانلود پروژه
۰
(۰)

پاورپوینت بررسی مسجد تاریخی ننج ملایر | ۴۴ اسلاید

ننج ( Nanaj) دهی از بخش جوکار در ۲۰کیلومتری شمال شهرستان ملایر، در مسیر ملایر به همدان، در شمال غربی ایران واقع شده است. دو مسیر از شهرستان ملایر به روستای ننج وجود دارد .جاده قدیم، بنام گردنگاه و جاده جوکار به همدان. روستای ننج از شمال با روستای “سنگ سفید” از شرق با ” شریف آباد” و از غرب با ” کسب” در همسایگی است. در وجه تسمیه ننج چیزی مکتوب نیست. آنچه در افواه مردم است آنست که ننج به معنی “منسوب به ننه” است (مانند ساوج و آوج). و “ننه” در “نانا”ی ایلامی که الهه آب و زایندگی بوده است ریشه دارد.

مسجد تاریخی ننج ملایر

مسجد تاریخی ننج یکی دیگر از مساجد قدیمی که قدمت آن به دوران قاجار می رسد . مسجد روستای ننج در جاده ملایر به همدان و در نزدیکی جوکار ملایر است این مسجد زیبا همچون مساجد تاریخی ملایر از خشت آجر سنگ گچ و گل و چوب بنا گردیده و از لحاظ معماری با دیگر مساجد ملایر مشابهت فراوان دارد روستای ننج یکی از روستاهای تاریخی ملایر است.

پروژه مرمت مسجد تاریخی ننج

این بنا مربوط به اویل دوره قاجاریه میباشد که بصورت چهار گنبدی و طلاق قوسی به مساحت ۱۸/۳۵ متر در مرکز روستای ننج واقع شده است . بافت این بنا خشت و گل بوده که به علت مختلف از جمله افزایش فضا و خسارات جزیی وارده بافتهای جدید با مصالح آجر و سیمان و سازه فلزی به ان افزوده شده که بافت جدید با قدیم بسیار ناهمگون میباشد . در محوطه صحن حیاط اطاقهایی با کاربری متعارف شامل : اطاق اسکان خادم – آبدارخانه – انباری جهت نگهداری وسایل مراسمات مذهبی – یک اطاق آموزشی و یک سالن که در قدیم به عنوان غسالخانه مورد استفاده قرار میگرفت احداث شده است که با ارائه پلان و تصاویر نکات مورد نظر با مرمت و ابنیه فوق جهت ارایه تهیه گردیده است .

پـروژه مـشـابـه:  پروژه مرمت و بررسی کاروانسرای رباط سرپوش شهرستان سبزوار

 

۳۶ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X