پاورپوینت روستای کزج اردبیل | پروژه روستا ۲  دانلود پروژه
۰
(۰)

پروژه روستای کزج اردبیل | ۳۹ اسلاید | پروژه روستا ۲

روستای کزج در ۳۷ درجه و ۲۵ دقیقه عرض جغرافیایی و ۴۸ درجه و ۱۶ دقیقه طول جغرافیایی و ارتفاع متوسط ۱۲۵۰ متر از سطح آب های آزاد و با موقعیت کوهستانی، دامنه ای، یکی از روستاهای دهستان خورش رستم شمالی از بخش خورش رستم، شهرستان خلخال به شمار می رود. این روستا در شمال دهستان واقع شده و فاصله آن تا مرکز دهستان و بخش ۱۷/۵ کیلومتر و تا مرکز شهرستان ۵۷/۵ کیلومتر است. نزدیکترین روستا به آن، روستای دایوکندی با ۷/۵ کیلومتر در جهت غرب و روستای مزرعه با ۱۰ کیلومتر در سمت شرق است و نزدیکترین شهر نیز به روستای کزج، شهر هشتجین با ۱۷/۵ کیلومتر است.

در ادامه برای راحتی در سهولت کار دانشجویان عزیز ما مجموعه جامع از پروژه روستا را در اختیار دانشجویان عزیز قرار داده ایم .

پاورپوینت روستای کزج اردبیل | پروژه روستا ۲  دانلود پروژه
معماری روستای کزج

پاورپوینت معماری روستای کزج اردبیل

نام روستای زیبا و گردشگاهی کزج بر گرفته از کلمه کزه یعنی چوبدستی (دگنک یا آل آغاجی) است. اظهارات پیران روستا نیز در این خصوص بیانگر آن است که با توجه به زبان رایج ترکی- تازی در این منطقه، آنانکه کزج را ترکیبی از “کز” و “ج” می کنند، “کز” را به درختان پسته وحشی، توت و سرو کوهی نسبت می دهند که هر سه بومی این دیار می باشند، لیکن “کازج” نیز به معنای اشراف از بلندی است که به ایستاده بودن روستای کزج در فراز و در حاشیه رودخانه قزل اوزن در جنوب استان اردبیل دلالت دارد.

پـروژه مـشـابـه:  نقشه اتوکدی برداشت خانه امینیان (کد خدا حسن آباد) یزد DWG
پاورپوینت روستای کزج اردبیل | پروژه روستا ۲  دانلود پروژه
روستای کزج

شناخت و بررسی معماری روستای کزج اردبیل

از مهمترین عوامل موثر در شکل گیری روستا می توان به منابع آب (چشمه و رودخانه قزل اوزن)، وجود زمین کافی در زمان شکل گیری روستا و موقعیت ویژه دفاعی و امنیتی روستا اشاره نمود که موجب اولین ساخت و سازها در روستا گردید و بر اساس مطالعات میدانی، هسته اولیه روستا در پیرامون مسجد آل یاسین و چهارراه است و با گذشت زمان محلات دیگر بدان اضافه شده است.

 

۳۰ مگابایت Power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X