پروژه روستا ۲ | روستای شاه کوه استان گلستان  دانلود پروژه
۰
(۰)

پاورپوینت معماری روستای شاه کوه گلستان | ۸۵ اسلاید

موقعیت جغرافیایی روستای شاه کوه

شاه کوه در ۶۰ کیلومتری جنوب شرق جلین، در مرکز استر آباد جنوبی و در مشخصات ۳۶ درجه و ۳۴ دقیقه طول جغرافیایی و ۵۴ درجه و ۲۵ دقیقه عرض جغرافیایی قرار گرفته است.

معرفی روستا

این روستا از قدیم الایام جزء مرکز ثقل ارتباطی در منطقه بوده و محل عبور کاروانیان، توجه حکومت های پیشین در دوره های مختلف تاریخی به منطقه شاه کوه و احداث چند رباط و سر پناه و و کاروانسرا در مسیر گرگان به شاهکوه دلیل بر رونق زندگی در این منطقه است. وجود مسیرهای تاریخی در منطقه و عناصر وابسته به آنها(رباط سفید، کاروانسرای قزلق) وجود امامزاده غایب که خود سندی از زندگی گذشته در این مکان میباشد وجود ابنیه واجد ارزش معماری و نیز بقایای یک حمام قدیمی با پوشش های منحنی حاکی از معماری غنی در این روستا میباشد.

اطلاعات آب و هوایی روستای شاه کوه

موقعیت کوهستانی روستای شاه کوه و ارتفاع زیاد آن از سطح دریا، (۲۲۶۰ متر) باعث شده است که آب و هوای سرد سیری داشته باشد بارش برف و باران در حد مطلوبی قرار داشته و کوه های اطراف روستا بیش از نیمی از سال و در ارتفاعات کهکشان در تمام طول سال پوشیده از برف است. از نظر پراکندگی مکانی این منطقه از بارش یکسان برخوردار نیست و در نقاط جنوبی کوهپایه های البرز به بیش از ۷۰۰ میلی متر میرسد که بارش در ارتفاعات بیشتر به صورت برف است . تابستانهای معتدل و کوتاه از خصوصیات این آب و هواست.

پـروژه مـشـابـه:  پروژه تحلیل و بررسی بازار قزوین

تصاویری از محیط پروژه روستا

 

 

۴۰ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X