پاورپوینت معرفی و بررسی عمارت عین الدوله تهران  دانلود پروژه
۵
(۱)

پاورپوینت نگارخانه برگ و عمارت عین الدوله ۳۴ اسلاید

باغ و عمارت عین الدوله مربوط به دوره قاجار است و در تهران، پاسداران ، میدان هروی ، خیابان وفامنش ، خیابان جمالی واقع شده و این اثر در تاریخ ۴ تیر ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۰۴۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این باغ- عمارت، محل اقامت ییلاقی وزیر سه دوره حساس تاریخی در دوران قاجار، «عین‌الدوله» بوده است و تقریباً همزمان با تغییر حکومت از قاجار به پهلوی به محل سکونت دایم خانواده‌ هروی«بصیرالدوله» مبدل گشته است.

پاورپوینت معرفی و بررسی عمارت عین الدوله تهران  دانلود پروژه
عمارت عین الدوله

پاورپوینت عمارت عین الدوله تهران

این مکان، در زمان احداث (بین سال‌های ۱۳۳۰-۱۳۱۰ هـ . ق) شامل یک عمارت تشریفاتی، استخری بزرگ و باغات بسیاری در اطراف بوده و در سال ۱۳۷۶ هـ‌ . ش در حالی که از سال‌ها پیش ویران و متروک شده بود، شناسایی گردید و در تاریخ ۴/۴/۱۳۷۷ باشماره‌ ۲۰۴۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته
پاورپوینت معرفی و بررسی عمارت عین الدوله تهران  دانلود پروژه
نگارخانه برگ تهران

درباره بنا و باغ عین‌الدوله

ساختمان اولیه که متعلق به عین‌الدوله وزیر قاجار بوده، یک عمارت اعیانی ولی ساده‌ ییلاقی در دو طبقه بوده که در طبقه همکف شامل: یک شاه‌نشین با سقف آیینه‌کاری شده و تزئینات و دو راهرو در دو طرف آن قرارداشته است وتوسط یک راه ‌پله به سمت شمال شرقی به طبقه دوم راه می ‌یافته است.

تصاویری از محیط پاورپوینت

پاورپوینت معرفی و بررسی عمارت عین الدوله تهران  دانلود پروژه

 

پیشنهاد ویژه برای کاربران عزیز سایت معماری دی ال :

پروژه مرمت و احیاء کاخ هروی تهران در قالب ۱۸۰ اسلاید قابل ویرایش

اکنون از همه شما عزیزان دعوت میکنم که با توجه به فهرست ارائه شده در مورد این پروژه از این پروژه دیدن کنید و در اختیار خود داشته باشید .

در حال حاضر ورودی اصلی ساختمان هروی در سمت شمال و در اختلاف ارتفاعی در حدود ۳ متر نسبت به ساختمان قرار دارد و این ورودی غیر متعارف با بنا و به صورت فلزی است که دیوارهایی با نمای سیمانی آن را احاطه کرده است و در سمت شمال غربی زمینی است که به نظر می رسد از زمین فوق منفک شده باشد و در حال حاضر متروک و غیر قابل استفاده است و حاکی از یک دوره انزوا است.

نمای این بنا به صورت سیمانی و در دو طبقه با یک زیرزمین کم مساحت در سمت جنوب که با یک راه پله به آن وارد می شویم به مساحت حدود یک هزار متر مربع در وسط یک باغ که عمدتاً درختان تنومند آن قطع و یا سوخته اند واقع شده است در سمت جنوب آن نیز زمینی است که از همین باغ منفک و گودبرداری شده این زمین که بخشی از عرصه همین زمین بوده در حال حاضر به طور کامل به ارتفاع حدود ۱۵ متر گودبرداری شده است.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت بررسی زندگی نامه و آثار دکتر حسن فتحی ۳۵ اسلاید

عناوین و سر فصل های اصلی پروژه مرمت کاخ هروی تهران

فصل اول پروژه مرمت کاخ هروی

  • شناخت و بررسی بنا

فصل دوم

  • آسیب شناسی بنا

فصل سوم

  • طرح مرمت

فصل چهارم

تصاویری از محیط پاورپوینت مرمت کاخ هروی

تکمیلی

این پروژه کامل در قالب فایل پاورپوینت با عنوان پروژه مرمت و احیاء کاخ هروی تهران در قالب ۱۸۰ اسلاید قابل ویرایش و همچنین حجم فایل پاوپوینت ۴۰ مگابایت میباشد . به صورت اختصاصی در سایت معماری دی ال منتشر شده است بنابراین از شما عزیزان دعوت میشود که با پرداخت هزینه مربوطه این پروژه کامل را در اختیار خود داشته باشید و به جمع آرشیو پروژه مرمت خود بیفزایید.

 

 

 

۱۹ مگابایت Power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X