پلان معماری خانه تاریخی ابراهیمی اردبیل  دانلود پروژه
۵
(۱)

نقشه معماری خانه ابراهیمی اردبیل DWG

خانه تاریخی ابراهیمی که در کوچه شهیدگاه و تقریبأ در مرکز شهر اردبیل قرار گرفته ، متعلق به مرحوم سید هاشم ابراهیمی بوده و درحال حاضر تحت مالکیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل قرار دارد. عمارت اصلی بنای مذکور که شامل دو طبقه همکف و زیرزمین می باشد دارای تالار نسبتا بزرگ و زیبایی است و با یک فضای هشتی کوچک از معبر کوچه وارد حیاط مستطیلی می شود.

پلان معماری خانه تاریخی ابراهیمی اردبیل  دانلود پروژه

ساختمان دارای نمای آجری است که روی دیوارهایی با ازاره سنگی به ارتفاع یک متر استوار شده است تالار که بخش مهمی از بنا را تشکیل داده است، شامل دو رواق و یک شاهنشین است که با پنجره های مشبک ریز با شیشه های الوان به صورت ارسی زیبا تزئین یافته است. از جمله تزئینات بکار رفته در تالار این بنا می توان به مقرنس ها، گچ بریها، نقاشیها و کتیبه های با ارزش اشاره کرد.

پلان معماری خانه تاریخی ابراهیمی اردبیل  دانلود پروژه

این سقف گچ بری شده توسط مقرنسهای زیبایی به نقاشی ها و کتیبه های موجود در دیوارهای پیرامون اتصال می یابد.این بنای با ارزش و قدیمی متعلق به دوره زندیه می باشد و در سال ۱۳۷۹ تحت شماره ۳۰۴۱ توسط سازمان میراث فرهنگی کشور در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مرمت خانه تاریخی ابراهیمی از تیر ماه سال ۱۳۸۰ شروع شده و طبق برنامه ریزی زمان بندی شده در سال ۱۳۸۳ کلیات آن پایان یافته و بعنوان واحد حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان به بهر برداری رسید.

پـروژه مـشـابـه:  پروژه اجزا و عناصر سازنده | شناخت و تحلیل | ۱۱۳ اسلاید

در ادامه با ما همراه شوید با آرشیو کامل از نقشه های معماری بناهای تاریخی که برای کاربران عزیز سایت معماری دی ال آماده و جمع بندی کرده ایم .

توجه : این نقشه قابل اجرا در نرم افزار اتوکد ۲۰۰۷ به بالا میباشد .

تصاویری از محیط اتوکدی خانه ابراهیمی

 

 

۲ مگابایت DWG

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X