پروژه شناخت و بررسی روستای حسنارود کاشان  دانلود پروژه
۱
(۱)

پروژه روستا ۲ | روستای حسنا رود کاشان| ۱۱۵ اسلاید

روستای حسنارود در استان اصفهان ، شهرستان کاشان ، بخش نیاسر و دهستان نیاسر قرار دارد. البته تا سال ۱۳۵۵ این روستا و کلاً شهرستان کاشان جزء استان مرکزی بوده‌اند.طول و عرض جغرافیایی روستای حسنارود به ترتیب عبارتند از: ۰۶ : ۵۱ و ۰۲ : ۳۴ نقشه تقسیمات کشوری استان اصفهان را ملاحظه می‌کنید. شهرستان کاشان در سال ۱۳۶۵ به سه بخش شامل ۷ دهستان تقسیم می‌شده و متشکل از ۲۰۵ آبادی دارای سکنه و ۵۵۵ آبادی خالی از سکنه بوده‌است. روستای حسنارود از نیاسر ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. روستای چنار (زادگاه سهراب سپهری) در ۸ کیلومتری این روستا قرار دارد.

پاورپوینت روستای حسنا رود کاشان

تعداد شهر و شهرستان و روستا: استان اصفهان ، شهرستان کاشان ، بخش نیاسر ، دهستان نیاسر ، روستای حسنارود در سال ۱۳۷۵ به بخش‌های شهرستان کاشان یک بخش به نام نیاسر اضافه شده است. شهرستان کاشان در این سال دارای ۴ بخش ، و ۱۰ دهستان و ۲۱۶ آبادی دارای سکنه و ۷۶۱ آبادی خالی از سکنه می‌باشد. آرشیو پروژه روستا

پروژه روستای حسنا رود

عوامل طبیعی و اقلیمی بر استقرار روستا و شکل‌گیری بافت آن

پـروژه مـشـابـه:  دانلود جزییات خاص طراحی محوطه DWG

همانطور که اشاره شد این روستا در اقلیم B و در منطقه BS واقع شده‌است. بهترین منطقه استقرار ساختمان در اقلیم B از وسط تپه یا کوه تا پایین آن است. ملاحظه می‌شود که این روستا نیز متأثر از نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی در این منطقه از کوه قرار دارد. همچنین وجود رودخانه و زمین‌های حاصلخیز اطراف آن باعث شده که گسترش مسکونی روستا به سمت رودخانه که زمین‌های حاصلخیزی دارد نباشد و این زمین‌ها برای کشاورزی استفاده شود. بافت روستا و کوچه‌های آن متأثر از اقلیم نوع B پیچ در پیچ و متراکم است.

عوامل انسانی و اجتماعی و اقتصادی بر استقرار روستا و شکل‌گیری بافت آن

عامل مهم انسانی که می‌توان به آن اشاره کرد تأثیر جاده بر بافت روستا و نحوه‌ی گسترش آن است. جاده بسیاری از خانه‌های قدیمی روستا را تحت تأثیر خود قرار داده و قسمتی از آنها را از بین برده‌است. همچنین بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، درمانی، آموزشی، اداری و … حول جاده شکل گرفته‌است.

 

۱۴ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۱ / ۵. تعداد امتیازات: ۱

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X