پروژه مرمت و احیاء ساباط های دزفول + نقشه  دانلود پروژه
۰
(۰)

پروژه کامل مرمت ساباط های دزفول + پلان اتوکدی

بنا به سفارش و درخواست بسیاری از معماران و دانشجویان عزیز در بخش پروژه مرمت , پروژه مرمت ساباط های دزفول را تهیه و آماده کرده ایم این پروژه کامل شامل مرمت چهار ساباط معروف شهر دزفول با نام های ساباط اکبری , ساباط دیده بان , ساباط جوادی و ساباط میرآب میباشد که شامل :

۱ – نقشه های برداشت

۲ – فایل های Word و PDF

۳ – عکسهای مربوط به مرمت ساباط ها

هر کدام از ساباط ها داخل این پروژه کامل هستند .

پروژه مرمت ساباط اکبری دزفول + DWG

ساباط اکبری , این بنا در محله قدیمی بازار خیابان امام خمینی بین خ شریعتی و خ طالقانی کوچه روبری مسجد جامع است. تاریخ ساخت بنا به دوران قاجاریه میرسد. ساباط ،دالان سرپوشیده ،پوشش بالای گذر سقفی که در زیر آن معبر ورود به خانه و سرا میباشد میباشد.

ساباط به چند علت به وجود می اید که از مهمترین آنها به موارد زیر میتوان اشاره کرد: افزودن بر فضای خانه با استفاده کردن از معبر عمومی(کوچه) سایه دار نمودن کوچه جهت ایجاد آسایش عابرین در تابستان دلیل نامگذاری آن قرار گیری در کوچه ای با نام قدیمی آبشار میباشد.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت سازه هوا فشرده | سازه های بادی

 پروژه مرمت ساباط دیده بان دزفول + DWG

ساباط دیده بان , این بنا در محله قدیمی بازار خیابان امام خمینی بین طالقانی و شریعتی در کوچه روبروی مسجد جامع با نام قدیمی کوچه صفار واقع شده است. ساباطها عموما شارع عام بوده ولی به دلیل قرار گرفتن طبقه فوقانی خانه دیده بان بر روی این ساباط مالکیت آن در اختیار آقای دیده بان میباشد.

از جمله مشخصات ویژه این ساباط قرار گرفتن در میان محله ای با بافت کاملا سنتی و در کوچه ای پیچ در پیچ با ساباطهای متوالی است. این بنا از نظر ساختار معماری و همچنین سازه ای بسیاز حائز اهمیت میباشد. تزلزل بنیان ساباطها به لحاظ اینکه تکیه گاه و پشتبند خانه های مجاور محسوب میشوند موجب اختلال سازه ای در همجواریهاست.

پروژه مرمت ساباط جوادی دزفول + DWG

این بنا در محله قدیمی بازار خیابان امام خمینی کوچه روبروی مسجد جامع واقع شده است. ساباطها عموما شارع عام بوده ولی به دلیل قرار گرفتن طبقه فوقانی خانه جوادی بر روی این ساباط مالکیت آن در اختیار آقای جوادی میباشد.

از جمله مشخصات ویژه این ساباط قرار گرفتن در میان محله ای با بافت کاملا سنتی و در کوچه ای پیچ در پیچ با ساباطهای متوالی است. این ساباط به صورت L شکل بوده و دهانه شرقی غربی آن با پوشش طاق و تویزه ای و دهانه شماالی جنوبی آن با پوشش چهار بخشی اجرا شده است. این بنا از نظر ساختار معماری و همچنین سازه ای بسیاز حائز اهمیت میباشد. تزلزل بنیان ساباطها به لحاظ اینکه تکیه گاه و پشتبند خانه های مجاور محسوب میشوند موجب اختلال سازه ای در همجواریهاست.

پـروژه مـشـابـه:  پاورپوینت سازه های بتن پیش تنیده

 پروژه مرمت ساباط میرآب دزفول + DWG

ساباط میر آب , موقعیت این بنا در استان خوزستان شهرستان دزفول جاده ساحلی کوچه سرآب کوچه میرآب قدمت این بنا به دوران قاجاریه میرسد و دلیل نامگذاری آن قرارگیری در کوچه ای با نام قدیمی میرآب است.

قرار گرفتن در محله ای با بافت کاملا سنتی با کوچه های باریک و پیچ در پیچ و ساباطهای متوالی از ویژگیهای بارز این اثر است. این بنا از نظر ساختار معماری و همچنین سازه ای بسیاز حائز اهمیت میباشد. تزلزل بنیان ساباطها به لحاظ اینکه تکیه گاه و پشتبند خانه های مجاور محسوب میشوند موجب اختلال سازه ای در همجواریهاست.

تصاویری از ساباط های دزفول

 

۹۸ مگابایت Pic – Word – PDF – DWG

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X