پروژه تحلیل و بررسی روستای پاجی میانا ساری  دانلود پروژه
۵
(۲)

پروژه روستا ۲ | روستای پاجی میانا ساری | ۱۳۳ اسلاید

مجموعه روستایی پاجی میانا به لحاظ تقسیمات سیاسی در دهستان بنافت بخش دو دانگه شهرستان ساری واقع شده است این روستا از نظر جغرافیایی در ۵۵-۵۳ درجه طول جغرافیائی و در ۳۶-۱۵ درجه عرض جغرافیائی و در ارتفاع متوسط ۱۱۰۰ متری تا ۱۷۰۰ متری از سطح تراز دریا قرار گرفته است.این روستا از ناحیه شمال به جاده ارتباطی محمدآباد- سنگده که از بافت روستا عبور می نماید به محدوده روستای جورجاده و جیجاد مرتبط می باشد و از سمت جنوب با جاده سنگده به ارتفاعات البرز و از سمت شرق و غرب کاملاً ارتفاعات مضرش البرز روستا را محصور و بصورت دره U شکل روستا را احاطه نموده است.

پاورپوینت روستای پاجی میانا ساری

فضاهای مسکونی روستای پاچی میانا را می توان از لحاظ کیفیت بنا به صورت فضاهای نوساز و مرمتی و کلنگی مورد بررسی قرار داد. تعدادی از فضاهای خدماتی شامل شرکت تعاونی و حمام از جهت کیفیت بنا قدیمی و کلنگی هستند، واحدهای آموزشی روستا نیز اکثراً تعمیری و تنها یک واحد آن از لحاظ کیفیت بنا قبل قبول است. واحدهای تجاری مرمتی و قدیمی بوده و مخابرات و خانه بهداشت آن نوساز محسوب گردیده اند. آرشیو کامل پروژه روستا

پـروژه مـشـابـه:  فیلم هوایی از ارگ تاریخی فورگ خراسان جنوبی

پروژه روستای پاجی میانا ساری

دربافت مسکونی روستای پاچی میانا، تعدادی از واحدهای مسکونی بویژه در محله های قدیمی به علت قدمت بیشتر، کلنگی و واحدهای محله های جدیدتر مرمتی و نوساز هستند. بر اساس آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از مجموع واحدهای مسکونی روستا، ۴۸ درصد نوساز،۲۳ درصد تخریبی،۲۹ درصد مرمتی قابل نگهداری هستند.

پروژه شناخت معماری روستای پاجی میانا

معماری بومی اینگونه مناطق که بیشتر کرانه های دریای خزر و دامنه های شمالی کوههای البرز را شامل می شود ، بطور کلی از ویژگیهای ذیل برخوردار می باشد :

۱- در نواحی خیلی مرطوب ، کرانه های نزدیک به دریا برای محافظت ساختمان از رطوبت بیش از حد زمین، خانه ها را بر روی پایه های چوبی ساخته اند، اما در دامنه کوه که رطوبت کمتر است بر روی پایه های سنگی یا گلی و در برخی موارد بر بروی گربه روهایی بنا گردیده اند.

۲- برای حفاظت اتاقها از باران، ایوان های عریض و سرپوشیده ای در اطراف اتاقها ایجاد گردیده اند ،این فضاها در بسیاری از ماههای سال برای کار و استراحت و در پاره ای موارد برای نگاهداری محصولات کشاورزی استفاده می شوند.

 

۸۰ مگابایت power point

لطفا از طریق ستاره به این پروژه امتیاز بدید.

متوسط امتیازات: ۵ / ۵. تعداد امتیازات: ۲

تاحالا کسی امتیازی نداده شما اولین باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت بروز مشکل در دانلود پروژه, لینک را در مرورگری دیگر بازکنید.

X